Internet Banking este denumirea dată serviciului oferit de băncile locale, cu ajutorul căruia oamenii pot efectua operațiuni bancare pe internet. Serviciul de Internet Banking are avantajul că ne scutește de drumurile la bancă pentru diferite operațiuni, de la transferuri de bani la servicii de direct debit, plata facturilor sau vizualizarea extraselor de cont.

Dar odată cu această dependență apare o preocupare legitimă cu privire la securitate și confidențialitatea datelor, mai ales când vorbim despre bani. Este clar că serviciile bancare online sunt simple și convenabile; în loc să petrecem ore întregi la ghișeele unei bănci, putem să urmărim și să gestionăm fondurile cu doar câteva apăsări pe tastele smartphone-ului, scrie Slashgear.

Din păcate, operațiunile bancare online au și unele dezavantaje, având în vedere că personaje dubioase pot să compromită securitatea banilor. Infractorii nu mai trebuie să pună la cale un jaf ca-n filme pentru a goli băncile. Tot ce trebuie să facă este să obțină informațiile personale ale clienților pentru a putea sustrage bani din conturi. Deși majoritatea băncilor au măsuri solide de securitate pentru a preveni activitățile frauduloase, există câteva lucruri pe care le puteți face pentru a păstra informațiile online cât mai în siguranță.

Folosiți parole puternice și schimbați-le des

Un studiu Google din 2019 a constatat că 13% dintre americani refolosesc aceeași parolă în toate conturile lor online și 52% reutilizează parole în mai multe conturi. Folosirea acestei strategii privind parola bancară vă poate pune în mare pericol. Pentru a fi în siguranță, este indicat să schimbați parola cel puțin la fiecare 90 de zile. De asemenea, asigurați-vă că utilizați o combinație puternică de caractere. Iată câteva sfaturi pentru a vă ghida în alegerea unei parole rezistente la piratare:

1.Folosiți parole mai lungi

2. Creați o combinație de litere mari și mici

3. Includeți numere și caractere speciale

4. Nu utilizați combinații comune de parole, cum ar fi „1234” sau „passw0rd”.

5. Nu utilizați informații personale, cum ar fi numele, ziua de naștere, numele animalelor de companie etc.

Nu deschideți linkuri suspecte primite pe e-mail

Nu deschideți niciodată platforma bancară atingând sau făcând clic pe un link dintr-un e-mail, chiar dacă mesajul nu pare dubios. Unii hackeri trimit e-mailuri de phishing care arată la fel cu cele pe care le trimite banca, în speranța că veți introduce informațiile de conectare pe un site fals. Pentru a evita să deveniți victima unor astfel de atacuri de tip phishing (prin ABA), reintroduceți întotdeauna adresa URL autentică în browser înainte de a o utiliza.

Utilizați autentificarea cu doi factori

Autentificarea cu doi factori, numită frecvent 2FA, este o măsură de securitate care necesită un nivel suplimentar de verificare, dincolo de o parolă. Al doilea factor ar putea fi un număr unic pe care îl veți primi ca și cod unic prin SMS, un apel telefonic automat pentru a vă confirma contul. Dacă aveți 2FA activat, hackerii vor întâmpina dificultăți în accesarea platformei bancare online, chiar dacă parola a fost spartă. Pe lângă faptul că vă ajută să vă păstrați în siguranță detaliile bancare online, autentificarea cu doi factori este o măsură de securitate importantă și pentru alte conturi online.

Stați departe de rețelele publice Wi-Fi

Este cunoscut faptul că rețelele publice Wi-Fi reprezintă un risc de securitate. Hackerii pot configura hotspot-uri Wi-Fi pentru ca utilizatorii să se conecteze și să le utilizeze pentru a fura date necriptate trimise prin rețea. Din cauza acestui risc, cel mai bine ar fi să evitați să utilizați platformele bancare online atunci când vă aflați într-o rețea Wi-Fi publică. Dacă nu aveți altă opțiune, asigurați-vă că luați măsuri pentru a vă păstra datele în siguranță. De exemplu, verificați întotdeauna că navigați pe site-uri securizate căutând „https” în adresa URL a site-ului.

Nu refuzați niciodată alertele bancare

Chiar dacă refuzați să primiți e-mailuri promoționale, ar trebui să vă înscrieți neapărat pentru notificări instantanee despre orice activitate nouă în contul bancar. Majoritatea băncilor permite clienților să aleagă ce alerte vor să primească, iar categoriile la care ar trebui să vă înscrieți întotdeauna includ:

Noi tranzacții cu cardul de credit și debit

Încercări de conectare

Modificări de parolă

Actualizări de informații personale