AmRest Holdings este o companie arhetipală din Europa Centrală şi de Est (ECE). Înfiinţată în perioada focurilor post-comuniste de un tânăr american, acest operator de restaurante care a adus pizza, burgerii şi cartofii prăjiţi din SUA către Europa de Est a ajuns la saturaţie în această regiune şi acum îşi îndreaptă atenţia către alte pieţe emergente.
AmRest – care a încheiat anul trecut cu 360 de restaurante KFC, Pizza Hut, Burger King, Applebee’s şi Starbucks împărţite în şase pieţe din ECE, inclusiv Rusia – este interesată să se extindă în India şi Brazilia în următoarele 12 luni, potrivit lui Henry McGovern, fondatorul şi preşedintele consiliului de administraţie al companiei.
„Bineînţeles, am vrea să fim şi în China. Acţionarii noştri ar dori să fim acolo, şi mă aştept să facem acest lucru, dar încă este prea devreme să spunem unde, când şi cum“, explică McGovern.
Acţionarii vor avea încredere, cel mai probabil, în instinctele managementului. Investitorii îndeajuns de vizionari care au cumărat acţiuni în cadrul companiei la momentul listării sale pe Bursa de la Varşovia, în aprilie 2005, şi-au văzut plasamentele înainte de criza financiară la un vârf de 48 de dolari, o creştere de 560% de la preţul iniţial şi oferind companiei o capitalizare de 103 milioane dolari.
Chiar dacă acţiunile companiei se comercializează acum la 95 de dolari, ele nu au scăzut niciodată sub preţul de IPO.
În prima jumătate a acestui an, AmRest a raportat un profit net de 7,6 mil. dolari, comparativ cu 7,3 mil. dolari, un an mai devreme, în timp ce EBITDA a fost cu 55% mai mare, atingând nivelul de 19 mil. dolari. Rezultatele vin după un profit de doar 800.000 dolari în 2010, o turnură de la pierderile de 1,2 mil. dolari din 2009.
SURSA: Business Insider