În timpul EURO 2024, sursele online din România au scris peste 50.000 de articole
În timpul EURO 2024, sursele online din România au explodat cu peste 50.000 de articole și postări sportive, conform analizei NewsVibe.
În aceeași perioadă, au fost publicate 27.000 de articole despre guvernare și aproximativ 25.000 pe tema alegerilor, arată datele informat.ro.
Vârfurile de interes în privința volumului de articole pe teme sportive au coincis cu meciurile naționalei de fotbal a României. Cel mai mare volum de texte a fost înregistrat în jurul meciului crucial cu Slovacia din 26 iunie, urmat de partida contra Ucrainei din 17 iunie.
Meciurile cu Olanda din 2 iulie și cu Belgia din 22 iunie au generat de asemenea un interes considerabil, dar mai mic în comparație cu cele menționate anterior, deși au depășit media obișnuită.
Pagina de Facebook Gazeta Sporturilor (GSP) a generat cel mai mare număr de articole pe teme sportive în această perioadă, cu peste 2400 de postări.
Totuși, publicația Fanatik se remarcă prin două canale aflate în top 10 – website-ul și pagina sa de Facebook – care, împreună, au publicat peste 3500 de articole.
Termenii cel mai frecvent întâlniți au fost „România” și „Ucraina”
În analiza accelerării, care măsoară creșterea volumului de conținut comparativ cu perioada anterioară, se evidențiază canale de Facebook precum Golazo, dar și Libertatea și Horia Ivanovici.
În articolele sportive analizate în această perioadă, termenii cel mai frecvent întâlniți sunt „România” și „Ucraina”, alături de „UEFA”, „Germania” (gazda EURO 2024) și „Munchen” (locul victoriei naționalei României împotriva Ucrainei și al meciului cu Olanda).
Pe lângă adversarii României, cele mai discutate echipe au fost Portugalia și Ungaria.
În afara interesului pentru competiția europeană, s-au remarcat și subiectele legate de fotbalul intern, în special clubul Dinamo, și sportivii olimpici, precum David Popovici.
Cel mai frecvent utilizat hashtag în conținutul online sportiv a fost #hairomania, urmat îndeaproape de #uefaeuro și #stiri.
În ceea ce privește emoji-urile, cele mai populare au fost cele care exprimau susținerea pentru echipa națională, cum ar fi inima albastră și galbenă, precum și steagul tricolor.
În ceea ce privește sursele locale de afară din București care au generat conținut pe Facebook pe teme sportive, județele din centrul și vestul țării, precum și Constanța și Iași, se evidențiază în mod special.