Sucursalele societăților de asigurări străine care operează în România în baza pașaportului european vor fi obligate să cotizeze la Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA) pentru activitatea din România, în cazul în care nu sunt deja parte dintr-o schemă de garantare dintr-o altă țară, potrivit studiifinanciare.ro.
Ca efect, clienții respectivelor societăți, ca și terții păgubiți de asigurați ai acestor entități vor fi despăgubiți de FGA, în caz de faliment.
Până acum, doar societățile reglementate și supravegheate din România erau obligate să cotizeze la FGA și, prin urmare, doar clienții și păgubiții acestora beneficiau de acoperire în caz de faliment.
RCA, cea mai mare pondere
Același act normativ prevede că firmele de asigurare vor vira o contribuție specială, în cazul în care FGA trece printr-o perioadă mai încărcată.
Această contribuție specială va funcționa ca un fel de împrumut pe care asigurătorii îl acordă fondului până este depășită perioada dificilă, pentru că noua legislație prevede că sumele vor fi restituite.
În cadrul asigurărilor generale, RCA ocupă de departe cea mai mare pondere, cu peste 34%.
Plafonarea RCA a sosit la timp
Anunțul momentului pentru milioane de români. Tarifele au fost plafonate de către Guvern ca să se poată absorbi şocul ieşirii Euroins de pe piaţă, o dispariție venită la scurt timp după ce și City, altă companie mare, ieșise de pe piaţă, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.
Preşedintele Consiliului Concurenţei crede că plafonarea tarifelor la poliţele RCA după ieşirea Euroins de pe piaţă a fost un lucru bun.
Bogdan Chiriţoiu a declarat că era nevoie de o astfel de măsură pentru ca lucrurile să fie calme în așa fel încât această perioadă să fie folosită pentru pregătirea unei legislaţii mai bune, care să rezolve problemele, cea mai importantă fiind lipsa de control asupra costurilor ce induce inevitabil o creştere a preţului la RCA.
„Tarifele au fost plafonate de către Guvern ca să se poată absorbi şocul ieşirii unei companii foarte mari, Euroins, de pe piaţă, ieşire care vine la scurt timp după ce a ieşit altă companie mare, City, de pe piaţă.
Ideea este să folosim această perioadă de şase luni, din care deja s-au scurs două, ca să se calmeze piaţa, asta înţeleg, şi ca să pregătim o legislaţie mai bună, care să ne asigure că în viitor nu vor mai fi probleme pe piaţa RCA.
Deci, aştept cu încredere că până la sfârşitul celor şase luni va exista un act normativ, de ce tip o fi el vom vedea, dar să existe un act normativ care să rezolve problemele pe piaţă. Cea mai importantă pe care-o vedem noi este lipsa de control asupra costurilor, care induce sau e inevitabil să inducă o creştere a preţului poliţelor RCA”, a afirmat Chiriţoiu, după o conferinţă pe tema pieţei farma, organizată de Consiliul Concurenţei, la Sinaia.