Cine cumpără flori de pe Internet în ţara noastră

Grupul FlorideLux.ro, care curpinde magazinele online FlorideLux.ro, brazidecraciun.ro şi coroane.ro. a înregistrat în primele 8 luni o cifră de afaceri de 325.000 de euro, în creştere de 2,4 ori comparativ cu perioada similară din 2010.

Aproximativ 75% din totalul afacerilor consemnate de grup în această perioadă reprezintă vânzările înregistrate de divizia www.FlorideLux.ro, restul de 25% din afaceri fiind determinate de comenzile primite de www.coroane.ro.  

Peste 70% din vânzările realizate de divizia www.FlorideLux.ro au reprezentat comercializarea de flori şi cadouri în interes personal, în timp vânzările către clienţii corporate, care au încheiat abonamente pentru îngrijirea plantelor de interior, au însemnat aproape 20% din afacerile diviziei.

Restul vânzărilor realizate de divizia www.FlorideLux.ro în primele 8 luni, sunt reprezentate de organizările de evenimente private.

“Organizarea de evenimente, un business nou în cadrul diviziei a adus deja circa o zecime din veniturile www.FlorideLux.ro . Vom face tot posibilul să ne impunem din ce în ce mai mult pe acest segment”, a explicat Marius Dosinescu, Business Development Manager în cadrul grupului FlorideLux.ro.

De la începutul anului, compania a organizat peste 30 de evenimente private şi corporate, preţul mediu pentru realizarea unui astfel de eveniment fiind de circa 500 de euro. De asemenea, compania a realizat o serie de campanii de vânzări cu discount-uri de până la 50%, precum şi promoţii cu diverşi parteneri ai companiei.

Tot ca și noutate, compania a extins serviciul de livrare a comenzilor şi înafara ţării, realizând un parteneriat cu o importantă firmă de curierat internaţională.

Pentru următoarele 4 luni, reprezentatul companiei apreaciază o creştere a numărului de comenzi înregistrate pe toate cele trei site-uri, în special pentru brazidecraciun.ro în perioada sărbătorilor de iarnă, şi estimează vânzări de aproximativ 200.000 de euro.

“Considerăm că în ritmul actual de creştere vom depăşi aşteptările iniţiale. Sezonul toamnă-iarnă 2011, care aduce un flux foarte mare de comenzi pentru toate cele trei componente principalele ale grupului, este esenţial în cifra de afaceri. În plus, începând cu această lună am deschis şi sezonul Crăciun 2011, pentru care am iniţiat deja discuţii cu mai multe companii din România”, a adăugat Dosinescu.

Străinii comandă flori de 100 de euro, dublu faţă de români

Printre investiţiile realizate de grup în acest an, care s-au ridicat la peste 60.000 de euro, se numără şi lansarea versiunii în limba engleză a floridelux.ro, cu scopul de a atrage şi clienţii străini care comandă flori în România.

“Estimăm că versiunea în limba engleză va creşte cifra de afaceri cu 30% în în următorul an, întrucât valoarea medie a comenzilor primite din partea clienţiilor străini se ridică la aproximativ 100 de euro”, a adăugat Dosinescu.

În prezent, valoarea medie a comenzilor înregistrate pe site-ul www.FlorideLux.ro se ridică la aproximativ 46 de euro, în creştere cu 50% comparativ cu valoarea comenzilor înregistrate la începutul acestui an, în perioada ianuarie-martie.

Printre cele mai comercializate produse pe site în acest an se numără trandafirii roşii, lalele albe şi roşii, freziile albe, alături de buchete de flori şi aranjamente florare mai complexe, precum animalele din flori tridimensionale sau buchete de flori în formă de inimă.

De asemenea, compania a investit în publicitate, în mărirea parcului auto, echipamente personalizate, mentenaţă website, îmbunătăţirea sistemului de suport telefonic și a layout-ului celor trei site-uri.