Cine cumpără maşini cu hidrogen în Europa

Hyundai Motor a livrat opt unităţi ix35 Fuel Cell suplimentare către două dintre cele mai frumoase oraşe din Europa.

Organizaţii din Marea Britanie, printre care Transport for London, Air Product, Johnson Matthey şi ITM Power, au achiziţionat fiecare câte un model ix35 Fuel Cell pentru operaţiuni în întreaga ţară, în timp ce Rijkswaterstaat – autoritatea daneză care gestionează autostrăzile și drumurile -, dispune acum de două unităţi.

O noua staţie de alimentare cu hidrogen va fi inaugurată oficial de Ministrul danez al Mediului, Wilma Mansveld, pentru a coincide cu livrarea celor două vehicule cu emisii zero către Rijkswaterstaat.

 “Comenzile în creştere pentru modelul ix35 Fuel Cell denotă importanţa din ce în ce mai mare pe care o dobândesc vehiculele electrice în Europa. Considerăm că hidrogenul este combustibilul viitorului, oferind o autonomie ridicată şi emisii zero. Utilizarea vehiculelor ix35 Fuel Cell de către organizaţii importante din regiune confirmă rolul hidrogenului de combustibil alternativ viabil pentru viitor”, a declarat Allan Rushforth, Senior Vice President si COO Hyundai Motor Europe.

Hyundai şi-a concentrat atenţia asupra cercetării şi dezvoltării tehnologiilor fuel cell încă din anul 1998, ix35 devenind primul vehicul cu pilă de combustie pe bază de hidrogen produs în serie, in ianuarie 2013.

În cadrul unui test independent, ix35 Fuel Cell a înregistrat recent cea mai lungă călătorie realizată cu un singur rezervor, parcurgând o distanţa impresionantă de 700 km, cu o viteză medie de 100 km/h. Testul a fost realizat de consultanţi independenţi pentru fundaţia norvegiană non-profit pentru schimbările climatice, Zero Emission Resource Organisation (‘ZERO’).
 
În Londra, trei vehicule au fost finanţate prin iniţiativa europeană pentru promovarea vehiculelor cu hidrogen HyTEC, în timp ce unitatea livrată către ITM reprezintă contribuţia Hyundai în cadrul angajamentului asumat faţă de HyFIVE. Modelele ix35 Fuel Cell livrate în Rotterdam sunt finanţate de Rijkswaterstaat.

La începutul anului 2014, Hyundai anunţa implicarea sa în proiectele HyFIVE şi HyTEC, care fac parte din Fuel Cells and Hydrogen Joint Undertaking (FCH JU), iniţiativă ce are ca scop dezvoltarea infrastructurii destinate vehiculelor cu hidrogen în Europa.

Modelul ix35 Fuel Cell eliberează zero emisii de noxe, fiind echipat cu un motor electric de 100 kW (136 CP), care îi permite să atingă o viteză maximă de 160 km/h. Un rezervor dublu de hidrogen, plasat între roţile din spate ale vehiculului, îi oferă o autonomie de până la 594 km cu un singur rezervor.