În acest top, dominat de jucătoarele de tenis, şi-a făcut loc o sportivă puţin cunoscută în Europa şi America, indianca Sindhu.
Pusarla Venkata Sindhu sau PV Sindhu, în vârstă de 23 de ani, a înregistrat, potrivit revistei americane, venituri de 8,5 milioane de dolari, cu care ocupă locul 7 în top, peste cele 7,7 milioane de dolari câştigate (6,2 milioane din premii şi 1,5 din contracte de publicitate) de Simona Halep, cu care românca este pe locul 8. Forbes a împărţit veniturile jucătoarei indiene în 500.000 de dolari premii şi opt milioane de dolari contracte de publicitate, relatează news.ro.
Prezenţa surprinzătoare a lui Sindhu în acest top a dus la întrebarea cum e posibil ca o jucătoare de badminton, nu cea mai bună în domeniul ei, unul mai puţin răspândit, să câştige mai mulţi bani decât numărul 1 mondial în tenis, un sport aflat mereu în prim-plan audienţei internaţionale.
Sindhu a devenit un idol în India după ce a cucerit medalia de argint la Jocurile Olimpice de la Rio. Tuhin Mishra, directorul companiei care îi reprezintă interesele lui Sindhu, explică evoluţia succesului financiar al clientei sale.
"Înaintea Jocurilor Olimpice, când contactam un sponsor, deseori eram întrebaţi <Sindhu, cine?> Dinamica pieţii era dificilă. Toată lumea dorea să fie asociată cu cricketul", a declarat el într-un interviu la CNBC.
În istorie, India a cucerit 28 de medalii la Jocurile Olimpice, dintre care doar cinci au fost obţinute de femei. Dintre acestea din urmă, niciuna nu a fost de aur, iar Sindhu a luat primul argint.
La întoarcea de la Rio, tânăra sportivă a fost recompensată de autorităţile centrale şi cele din diferite state indiene cu aproape două milioane de dolari. În comparaţie, medaliata cu aur, Carolina Marin, a primit din partea guvernului spaniol doar 100.000 de dolari.
Guvernele locale din Andhra Pradesh şi Telangana i-au oferit lui Sindhu pământ, iar Asociaţia de Badminton din Hyderabad a premiat-o cu un automobil BMW.
Companiile au făcut coadă pentru a-i obţine semnătura pe contractele de imagine, iar Sindhu a depăşit mulţi jucători de cricket la acest capitol.
Bridgestone Tyres, Gatorade, Nokia, Panasonic, Moov (creme), Myntra (fashion), APIS Himalaya (producător de miere), Ojasvita (băuturi) şi Bank of Baroda sunt câţiva dintre partenerii sportivei, potrivit BBC.
"Populartatea ei în creştere a atras atenţia atâtor companii. Chiar după ce a înregistrat un succes uimitor, modestia şi valoarea pe care o aduce puterii femeilor sunt remarcabile", declara Mishra pentru Times of India, în 2017.
În 2017 şi 2018, Sindhu a cştigat alte medlii de argint, la Campionatele Mondiale. Acum, ea participă la Jocurile Asiatice, fiind a treia favorită în competiţia de badminton. Dacă va obţine o medalie, va fi prima jucătoare indiană cu o astfel de performanţă la badminton, la Jocurile Asiatice, ceea ce îi va spori celebritatea şi "marketabilitatea", astfel că în 2019 ar putea fi mai sus în Topul Forbes.