Înainte de a ști care este noul rege al cumpărăturilor online, ar trebui să înțelegem peisajul actual, scrie Zdnet. Toată lumea a auzit de giganții Amazon, Walmart și Target, care sunt cele mai mari platforme de cumpărături, dar există și câteva platforme care permit comercianților mai mici să ajungă la o audiență globală, cum ar fi Shopify, eBay și Programul de vânzări al Amazon.
Provocarea majoră a industriei
De asemenea, la nivel internațional, există jucători uriași precum Alibaba, AliExpress și alții. Aceștia pot fi incluși în categoria„cumpărături online tradiționale”. Cumpărăturile online tradiționale reprezintă o provocare din mai multe motive, dar una dintre cele mai mari probleme cu care se confruntă industria, indiferent de dimensiune, o reprezintă costul tot mai mare pentru a genera trafic către magazinul lor online.
Blogurile, aplicațiile social media și motoarele de căutare controlează fluxul de trafic online
Iată ce trebuie să știți despre modul în care funcționează o afacere online: un comerciant cumpără trafic folosind reclame pe platforme precum Meta sau Google. Un client vede un anunț, dă click pe el, este dus pe site-ul respectiv, vedem tot ce i se oferă și, cât ai zice pește, începe să cumpere!
Altfel spus, blogurile, aplicațiile de social media și motoarele de căutare controlează fluxul de trafic online. Practic, ei controlează totul! Este ca un drum cu taxă pentru atenție. Desigur, ați auzit frecvent termenul termenul „economia atenției” și capcanele sale.
Această economie este formată din doi jucători: fie cumpărați atenția, fie o vindeți.
Pe vremuri, „traficul tradițional”, precum blogurile și motoarele de căutare, era sursa de trafic dominantă. Apoi, platformele de social media au început să devină cunoscute, iar consumatorii au început să stea pe aceste platforme ore în șir.
„Comerțul social”, un mod de a trăi
De fapt, platformele de social media au schimbat complet modul în care interacționăm unul cu celălalt, precum și modul în care facem cumpărături online, „comerțul social” devenind încet, dar sigur, un mod de a trăi.
Influencerul preferat îți vorbește despre un produs care îi place, iar următorul lucru pe care vrei să-l faci este să-l adaugi în coș și apoi să aștepți curierul să ți-l livreze.
Platforme precum Instagram, Facebook și Pinterest au îmbrățișat cumpărăturile sociale pe platformele lor, permițând comercianților să se conecteze și să tranzacționeze într-un mod care nu s-a mai făcut până acum.
„Rocky Balboa” al cumpărăturilor online este aici
TikTok Shop este acum noul rege incontestabil al cumpărăturilor online.
Dacă ați înțeles că internetul funcționează pe tot ce înseamnă atenție și este alcătuit din ”cumpărători și vânzători ai atenției”, atunci trebuie să știți că TikTok deține cantități masive de atenție și și le vinde singur.
Asta pune cumpărăturile tradiționale online într-o situație imposibilă. Este ca și cum ai închiria o locație într-un mall, iar proprietarul decide că va vinde exact aceleași lucruri ca și tine!