Sevil Shhaideh are 50 de ani, iar în 1987 a absolvit Academia de Ştiinţe Economice, Facultatea de Planificare Economică şi Cibernetică. În 1995 şi 2001, ea a obţinut specializările: expert în administraţie publică şi manager ONG la organizaţia internaţională USAID din Statele Unite ale Americii, iar în 2003 a primit titlul de auditor în urma unui curs susţinut la TUV Institution, potrivit CV-ului său publicat pe site-ul Ministerului Dezvoltării.
În perioada 1987-1991, ea a fost angajată ca analist programator la Trustul pentru Mecanizarea Agriculturii Constanţa, iar din 1991 şi până în 1993 a fost manager Sisteme Informatice la Direcţia de Muncă şi Protecţie Socială a judeţului Constanţa. Ulterior, din 1993 şi până în 2007, Sevil Shhaideh a fost director Sisteme Informatice în Consiliul Judeţean (CJ) Constanţa, iar între anii 2007 şi 2012 a condus Direcţia Generală de Proiecte din CJ Constanţa, având ca principale atribuţii coordonarea şi managementul proiectelor cu finanţare europeană. Simultan, ea a ocupat postul de coordonator al Uniunii Naţionale a Consiliilor Judeţene din România (UNCJR), în perioada în care Liviu Dragnea era preşedinte al Consiliului Judeţean Teleorman, între principalele activităţi şi responsabilităţi numărându-se elaborare de amendamente legislative cu privire la actele normative care reglementează administraţia publică locală. De asemenea, din anul 2000, ea este preşedinte al Asociaţiei Naţionale a Informaticienilor din Administraţia Publică.
În 2012, imediat după desemnarea lui Liviu Dragnea la conducerea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, Sevil Shhaideh a fost numită în funcţia de secretar de stat la acelaşi minister. (Mediafax)
Sevil Shhaideh este născută în 1964 și este căsătorită.
În 2007 a obținut un Master in Managementul Proiectelor de Afaceri la Universitatea „Ovidius”, având deja în portofoliu calificări precum expert în administrație publică, manager ONG, auditor, manager de proiect.
EUROPASS Curriculum Vitae SHHAIDEH SEVIL
Curriculum Vitae SHHAIDEH SEVIL
INFORMAŢII PERSONALE SHHAIDEH SEVIL
Naţionalitatea: română
Data naşterii: 04/12/1964
Sexul: feminin
Stare civilă: căsătorită
EXPERIENŢA PROFESIONALĂ
Perioada 05/2015 – prezent
Ocupaţia sau funcţia deţinută Ministru
Denumirea şi adresa angajatorului: Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației
Publice (str. Apolodor 17, sector 6, București)
Perioada 12/2012 – 05/2015
Ocupaţia sau funcţia deţinută Secretar de stat
Denumirea şi adresa angajatorului: Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației
Publice (str. Apolodor 17, sector 6, București)
Perioada 05/2007 – 12/2012
Ocupaţia sau funcţia deţinută Director General, Direcţia Generală de Proiecte
Principalele activităţi şi responsabilităţi:
– coordonarea şi managementul proiectelor cu finanţare europeană (fonduri structurale, fonduri PHARE, ENPI, CBC) disponibile pentru implementarea proiectelor
– coordonarea executivă a Asociaţiei Euroregiunea Marea Neagră
– elaborarea strategiei de dezvoltare durabilă a judeţului şi identificarea surselor de finanţare a proiectelor, cu priorităţi în supervizarea resurselor de apă şi managementul canalizării, agricultură, turism, educaţie, sănătate, mediu şi transport
Denumirea şi adresa angajatorului: Consiliul Judeţean Constanţa
Str. Tomis 51, Constanţa, cod poștal 900625
Perioada 05/2007 – 12/2012
Ocupaţia sau funcţia deţinută Coordonator
Principalele activităţi şi responsabilităţi:
– elaborare amendamente legislative cu privire la actele normative ce reglementează administraţia publică locală – instruire personal executiv
– membru în comisiile ministeriale pentru descentralizarea administraţiei publice
– membru al Comisiei de monitorizare a fondurilor structurale pentru capacitate administrativă şi întărirea administraţiei publice (2007 – 2013),
– Programul Europa de Sud-Est (SEE), INTERREG IVC – organizarea a 4 seminarii
– TAIEX pe achiziţii publice (250 de participanţi) – organizarea a 6 adunări generale naţionale (200 de participanţi/fiecare eveniment)
Denumirea şi adresa angajatorului: UNCJR – Uniunea Naţională a Consiliilor Judeţene Din România str. Dunării 178, oraș Alexandria, jud.Teleorman, cod poștal 140047
Perioada 02/1993 – 05/2007
Ocupaţia sau funcţia deţinută Director Sisteme Informatice
Principalele activităţi şi responsabilităţi:
– dezvoltarea, implementarea şi controlul strategiei informatice a instituţiei
– managementul proiectelor IT ale instituţiei
Denumirea şi adresa angajatorului: Consiliul Judeţean Constanţa
Bd.Tomis Nr.51, 900625 Constanţa
Perioada 01/1991 – /02/1993
Ocupaţia sau funcţia deţinută Manager Sisteme Informatice
Principalele activităţi şi responsabilităţi :
responsabil cu elaborarea, implementarea şi controlul proiectelor IT
Denumirea şi adresa angajatorului: Direcţia de Muncă şi Protecţie Socială a judeţului
Constanţa, Str.Decebal 13, Constanța, cod poștal
900625
Perioada 11/1987 – 01/1991
Ocupaţia sau funcţia deţinută Analist Programator
Principalele activităţi şi responsabilităţi: Analiză de sistem – programare
Denumirea şi adresa angajatorului: Trustul pentru Mecanizarea Agriculturii Constanţa Str. Decebal 1, Constanța, cod poștal 900625
EDUCAŢIE ŞI FORMARE
15/09/2005 – 15/09/2007 Titlul calificării obţinute – Master in Managementul Proiectelor de Afaceri
Principalele materii/competenţe ocupaţionale:
Managementul ciclului de proiecte, fundamentarea proiectului, audit financiar, managementul calităţii
Denumirea şi tipul organizaţiei care asigură educaţia şi perfecţionarea:
Universitatea “Ovidius”, Facultatea de Ştiinţe Economice
Str. Universității 1, Campus Nou, Constanța. Cod poștal 900527
01/07/2004 – 07/07/2004
Titlul calificării obţinute – Manager de proiect Principalele materii/competenţe ocupaţionale:
Ciclul de proiect, planificare, monitorizare şi control, managementul resurselor, pachete de lucru, managementul riscului, managementul calităţii, software pentru management proiect
Denumirea şi tipul organizaţiei care asigură educaţia şi perfecţionarea:
PM Solutions România
Str. Ardeleni 34, București, sector 2
10/08/2003 – 13/08/2003
Titlul calificării obţinute – Auditor
Principalele materii/competenţe ocupaţionale: Managementul calităţii, audit financiar
Denumirea şi tipul organizaţiei care asigură educaţia şi perfecţionarea:
TUV Institution
15/11/2002 – 22/11/2002
Titlul calificării obţinute – Manager de proiect Principalele materii/competenţe ocupaţionale
Management de proiecte IT
Denumirea şi tipul organizaţiei care asigură educaţia şi perfecţionarea:
Oracle University
Str. Lascar Catargiu 47-53, Sector 1, Bucureşti, cod poștal 70334
10/01/2001 – 11/02/2001
Titlul calificării obţinute – Manager ONG Principalele materii/competenţe ocupaţionale:
Funcţionarea asociaţiilor din administraţia public locală, elaborare bugete, lobby şi formulare de amendamente legislative
Denumirea şi tipul organizaţiei care asigură educaţia şi perfecţionarea:
USAID (Organizaţie Internaţională), Washington DC (SUA)
19/08/1995 – 16/09/1995
Titlul calificării obţinute – Expert în administraţie publică
Principalele materii/competenţe ocupaţionale:
Elaborare de bugete pentru administraţia publică locală, transparenţa actului administrativ, participarea cetăţenilor în procesul decizional, GIS
Denumirea şi tipul organizaţiei care asigură educaţia şi perfecţionarea:
USAID (organizaţie internaţională), Washington DC (SUA)
15/09/1983 – 15/09/1987
Titlul calificării obţinute – Economist Principalele materii/competenţe ocupaţionale:
Economie, matematică, contabilitate, programare, statistică, planificare, cibernetică Denumirea şi tipul organizaţiei care asigură educaţia şi perfecţionarea:
Academia de Ştiinţe Economice, Facultatea de Planificare Economică şi Cibernetică, Str. Calea Dorobanților 15 – 17, Sector 1, Bucureşti, cod poștal 010552
Competenţe dobândite la locul de muncă
bune competenţe de comunicare dobândite prin experienţa proprie de coordonator în cadrul UNCJR
▪ Expert în activitatea administraţiei publice locale, având o experienţă de aproximativ 20 de ani în calitate de funcţionar public al Consiliului Judeţean Constanţa;
▪ Expert în legislaţia şi procedurile pentru managementul proiectelor cu finanţare nerambursabilă;
▪ aptitudini de contabilitate, fiind absolventă a examenelor de certificare Expert Profesional Contabil organizate de Organizația Experților Contabili
Competenţe informatice ▪ Microsoft Office Professional
▪ Microsoft Project
▪ aplicaţii grafice (Adobe Illustrator, CorelDraw)
▪ competenţe de programare (Visual Fox, Dbase, SQL, Geomedia)
Competenţe
organizaţionale/manageriale
▪ abilitate de adaptare la medii de lucru interdisciplinare, competenţe în managementul negocierii şi al conflictelor
▪ aptitudini de comunicare eficientă şi lucru în echipă
▪ stabilirea de priorităţi
▪ stabilirea şi realizarea ţintelor
Alte competenţe ▪ Preşedinte al ANIAP (Asociaţia Naţională a Informaticienilor din Administraţia Publică) din anul 2000 până în anul 2012