Costul unei publicaţii pentru clienţii firmei poate ajunge la câteva sute de mii de euro anual, dar beneficiile sunt multiple. Companiile româneşti urmează tendinţele internaţionale şi îşi lansează reviste proprii prin care urmăresc să-şi fidelizeze clienţii, să consolideze relaţiile cu partenerii de afaceri şi să-şi crească vânzările. În urmă cu trei ani, lanţul de farmacii Sensiblu lansa „Blu“, o publicaţie gratuită pentru clienţi. Un gest ined
Costul unei publicaţii pentru clienţii firmei poate ajunge la câteva sute de mii de euro anual, dar beneficiile sunt multiple. Companiile româneşti urmează tendinţele internaţionale şi îşi lansează reviste proprii prin care urmăresc să-şi fidelizeze clienţii, să consolideze relaţiile cu partenerii de afaceri şi să-şi crească vânzările.
Dar care este explicaţia succesului acestui tip de publicaţii? „Consumatorul poate citi revista când vrea, o poate da mai departe prietenilor sau o poate colecţiona. În medie, timpul petrecut cu o astfel de revistă este de 30-45 de minute“, spune Diana Căpăţână, director de creaţie şi partener la Re:ply, companie care editează publicaţii de companie (customer magazines). Studiile realizate în România, dar mai ales cele din străinătate, unde această industrie este foarte dezvoltată, arată că aceste reviste contribuie în mod direct la creşterea loialităţii clienţilor faţă de brandul pe care-l reprezintă şi a notorietăţii acestuia, dar ajută şi la maximizarea vânzărilor, susţine Diana Căpăţână.
Telefonia mobilă şi industria auto investesc cel mai mult
În funcţie de tiraj, modul de distribuţie, calitatea hârtiei sau conţinut, costurile revistei variază de la câteva zeci de mii de euro la sute de mii de euro anual. Acestea pot fi însă recuperate, în totalitate sau parţial, prin vânzarea spaţiului publicitar. De exemplu, o publicaţie cu un tiraj ridicat cum este ghidul HBO a câştigat din publicitate, în primele şase luni al acestui an, circa 527.000 de euro (rate card).
BLU
are un tiraj lunar de 120.000 de exemplare şi se distribuie gratuit prin reţeaua de farmacii Sensiblu din toată ţara.
STIL ŞI ELAN
este finanţată integral de către MOL Romania. Revista mai este prezentă pe piaţa din Ungaria şi Slovacia, tirajul total ridicându-se la 370.000 de exemplare.
ON
Adresată tinerilor, revista trimestrială Vodafone publică articole de lifestyle, de la evenimente culturale, la ultimele gadgeturi.
GHIDUL DE FILM HBO
are 100 de pagini şi se distribuie gratuit la nivel naţional, prin casieriile sau punctele de plată ale operatorilor de cablu.
E bine de stiut
Aceste publicaţii nu sunt cataloage de prezentare, nu sunt broşuri sau colecţii de comunicate de presă. Ele oferă informaţie bine selectată, prezentată cititorului într-un mod cât mai credibil şi inovativ.
În străinatate, revistele de companie sunt cele mai creative produse de publishing, fiindcă cele mai multe dintre ele sunt gratuite şi nu au presiunea de a vinde. (Diana Căpăţână)