Primăria Municipiului București a definitivat și a publicat Regulamentul Programului de stimulare a eliminării din traficul bucureștean a autovehiculelor cu grad ridicat de poluare prin acordarea de eco-vouchere. Regulamentul a fost aprobat prin Dispoziția Primarului General, Gabriela Firea. „Comunicarea cu grupurile-țintă reprezinta o componentă importantă a acestui program. Vrem ca, atât proprietarii de autovehicule uzate, cât si unitățile comerciale participante să se poată informa despre modul de desfășurare a programului. Consultând regulamentul, acestia vor afla care sunt condițiile de eligibilitate care permit înscrierea în program. Am inițiat programul în luna iulie, iar scopul nostru este să contribuim la îmbunătățirea calității mediului si, implicit, la protejarea sănătății populației Capitalei, prin scoaterea din circulație a autovehiculelor uzate cu grad ridicat de poluare”, a anunțat Gabriela Firea.
Prin H.C.G.M.B. nr.377/26.07.2018, Primăria Capitalei își propune eliminarea a 5.000 de autovehicule uzate, cu grad ridicat de poluare, de pe raza municipiului București și acordarea a 5.000 de eco-vouchere cu o valoare nominală de 9.000 lei/eco-voucher pentru achiziționarea exclusivă de autoturisme noi EURO 6, non-diesel, mijloace de locomoție noi „prietenoase cu mediul”, hibride sau electrice, obiecte electrocasnice și electronice noi cu clasa energetica superioară, în schimbul predării spre casare a unui autovehicul uzat.
Programul se adresează atât persoanelor fizice, cu domiciliul stabil în Municipiul București, cu vârsta minimă de 18 ani, proprietari unici ai autovehiculelor uzate si care nu au obligații de plată la bugetul local și bugetul de stat, cât și persoanelor juridice, cu sediul social in Municipiul București, proprietari unici ai autovehiculelor uzate, care nu au obligații de plată la bugetul local și bugetul de stat și nu au fost condamnate pentru infracțiuni împotriva mediului.
Iată ce condiții trebuie îndeplinite pentru a putea accesa finanțarea:
– domiciliu stabil în București
– vârstă de cel puțin 18 ani
– unic proprietar al automobilului uzat
– inexistența unor restanțe de plată la bugetul local sau de stat (taxe, impozite, amenzi, etc)
– vehiculul uzat trebuie să aibă o vechime de cel puțin 8 ani
– vehiculul uzat trebuie să fi fost înmatriculat în București anterior datei de 30 iunie 2018
– Eco – voucherul nu poate fi cumulat cu prima de casare aferentă Programului Guvernamental „Rabla”
Cei care doresc să acceseze programul vor intra în aplicația PEVAUTO care va permite înregistrarea a 6.000 de participanți, persoane fizice și persoane juridice. Conform PMB, la atingerea acestui număr, aplicația va opri automat procesul de înregistrare a participanților, prezentând în acest sens un mesaj de informare celor care sunt în proces de completare a datelor.
După verificarea îndeplinirii condițiilor de eligibilitate vor fi acceptați în program, în ordinea înscrierii, primii 5.000 de proprietari eligibili, lista acestora urmănd a fi publicată pe site-ul www.pmb.ro, secțiunea „Eco-voucher în schimbul unui autovehicul uzat”.
Procedura de înregistrare a proprietarului autovehiculului uzat în aplicația PEVAUTO se va face prin completarea datelor personale din: CI/BI și certificatul de înmatriculare al autovehiculului uzat (talon), pentru persoanele fizice, certificatul de înmatriculare emis de ONRC și certificatul de înmatriculare al autovehiculului uzat (talon), pentru persoanele juridice și încărcarea acestor documente în aplicație. În situația în care numărul de identificare al autovehicululi uzat menționat (serie șasiu) nu este pe certificatul de înmatriculare, proprietarul va încărca și cartea de identitate a autovehiculului.
În aplicația PEVAUTO proprietarul își va exprima acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal și va declara pe propria răspundere că nu are datorii la bugetul de stat și la cel local. Neînregistrarea documentelor prevăzute mai sus sau înregistrarea lor într-o altă formă decât cea solicitată, atrage imposibilitatea acceptării în Program.
Aplicația va genera fiecărui proprietar înregistrat un cod unic, ce va fi comunicat pe adresa de e-mail valabilă, împreună cu un link unic pe baza căruia va putea ulterior accesa aplicația pentru a încărca documentele referitoare la casarea și radierea autovehiculului uzat.
Perioada de înscriere în program a participanților (proprietarilor de autovehicule uzate) va fi comunicată pe site-ul PMB cu minimum 3 zile înainte de data programată pentru deschiderea sesiunii de înregistrare.