Cine salvează obrazul bărbaţilor

Românii se situează în coada clasamentului european al utilizatorilor aparatelor electrice de bărbierit. Distribuitorii încearcă să se impună prin educarea consumatorilor şi preţuri accesibile. Rata de penetrare a aparatelor electrice de bărbierit în rândul bărbaţilor din România nu depăşeşte în prezent 5%, procentaj care ne trimite pe ultimul loc în Europa Centrală şi de Est, potrivit unui studiu GfK, realizat pentru Philips. Firmele care distribuie aceste produse

Românii se situează în coada clasamentului european al utilizatorilor aparatelor electrice de bărbierit. Distribuitorii încearcă să se impună prin educarea consumatorilor şi preţuri accesibile.

Rata de penetrare a aparatelor electrice de bărbierit în rândul bărbaţilor din România nu depăşeşte în prezent 5%, procentaj care ne trimite pe ultimul loc în Europa Centrală şi de Est, potrivit unui studiu GfK, realizat pentru Philips. Firmele care distribuie aceste produse pe plan local pot fi însă optimiste, deoarece circa 83% dintre bărbaţii intervievaţi în România, într-un studiu IPSOS, se declară foarte satisfăcuţi de aparatele de bărbierit electrice folosite. În lupta pentru atragerea unui număr cât mai mare de consumatori, se află cinci mărci: Philips, Braun, Remington, Panasonic şi Rowenta. Chiar dacă majoritatea bărbaţilor din România folosesc aparatele de bărbierit umed (cu lame), există mulţi care preferă avantajele bărbieritului uscat. În primul rând, un astfel de aparat este confortabil: rasul este mai curat şi rapid, scapi de dependenţa de apă şi spumă, ai o mai mare libertate de mişcare, pentru că te poţi bărbieri oriunde şi oricând, fără să îţi fie teamă de iritaţii sau tăieturi. În plus, aparatul se curăţă simplu, prin spălare. Totodată, există aparate care se pot adapta şi unui ten mai sensibil. Ca dezavantaje, distribuitorii menţionează preţul ridicat, mai ales în cazul aparatelor premium. Deşi mulţi bărbaţi se feresc de aparatul electric de teama iritaţiei provocate de trecerea de la bărbieritul umed la cel uscat, această reacţie poate avea loc destul de rar şi doar pentru câteva zile.

Femeile, cei mai buni clienţi ai aparatelor de bărbierit

Pe piaţa românească sunt distribuite aparate performante, dotate cu o serie de facilităţi – dispozitive de ajustat perciunii şi diferite trepte de viteze. Unul dintre acestea este Philips Arcitec, un aparat care îmbină trei capete de bărbierit mobile, individuale, într-o unitate pivotantă, care se adaptează conturului feţei. Pe de altă parte, Remington pune la dispoziţia bărbaţilor modelul F720, cu site din carbon diamant. Cel mai avansat model Panasonic este ES8043, dotat cu un cap pivotant multidirecţional, iar în portofoliul Braun, cel mai performat este SyncroPro, cu o tehnologie avansată a blocului de tăiere. Cei mai mulţi consumatori preferă însă modelele din gama medie de preţ. Începând de anul trecut, potrivit Oanei Tănăsescu, corporate communications manager & customer marketing manager la Philips DAP, românii aleg şi produsele premium, de calitate. Totodată, Remington încearcă să atragă consumatori prin modele mai economice, cu preţuri de circa 200 lei. De obicei, aparatele de bărbierit electrice vizează bărbaţii activi, interesaţi de aspectul lor fizic. Cu toate acestea, aproximativ 40% dintre cumpărători sunt femei care oferă aparatul drept cadou. Este şi unul dintre motivele pentru care vârful de vânzări se înregistrează în luna decembrie. În ultimul an s-a remarcat tendinţa de a oferi aparatul cadou şi de sărbători precum Sfântul Valentin. „Este un produs perceput ca premium, un alt fel de cadou“, explică Oana Tănăsescu. Şi începutul verii este o perioadă bună pentru vânzări, adaugă Anca Tutilă, category manager la VRR România.

Piaţa este în continuă creştere, românii find tot mai interesaţi de îngrijirea personală. Potrivit reprezentanţilor Philips, companie ce deţine o cotă de piaţă de circa 80%, anul acesta se aşteaptă o creştere de 60% a vânzărilor. Pentru anul viitor, Anca Tutilă de la Remington prevede o piaţă de circa şase milioane de euro, în condiţiile în care se va continua educarea consumatorului, concomitent cu scăderea preţurilor acestor aparate.