Mişcarea "Occupy Wall Street" nu a pornit spontan, ci a avut la bază o stretegie precisă, pusă la punct de revista de advertising Adbusters. Puţini sunt cei care ştiu că fenomenul "Occupy Wall Street" a luat naştere printr-un simplu tweet, care a căpătat o amploare ce a surprins chiar şi minţile din spatele strategiei.
Tweet-ul iniţial s-a transformat într-o serie de tweet-uri mobilizatoare, însă mass-media nu a preluat subiectul până pe 17 septembrie, când americanii s-au strâns în Zuccotti Park, New York, unde au protestat de-a lungul mai multor săptămâni.
Extinderea fenomenulului "Occupy Wall Street" i-a surprins chiar şi pe fondatorii Adbusters
Kalle Lasn, co-fondatorul Adbusters Media Foundation, se aştepta ca "Occupy Wall Street" să ia amploare în Statele Unite, ţinând cont că invitaţia era aceea de a ocupa centrul iconic al capitalismului global, însă extinderea fenomenului în alte mari oraşe ale lumii a fost o reală surpriză pentru acesta. Primele oraşe care s-au mobilizat au fost Chicago, L.A., San Francisco, iar în scurt timp şi canadienii au răspuns chemării. "Stăteam întins în faţa televizorului şi nu-mi venea să cred; mă minunam", a declarat Kalle Lasn pentru Mashable.
În interviul acordat celor de la Mashable, Kalle Lasn a recunoscut că un astfel de entuziasm se întâlneşte mai rar în rândurile americanilor, însă a ţinut să asocieze "Occupy Wall Street" cu momente istorice precum The English Tea Party, mişcare în cadrul căreia americanii au dat dovadă de hotărâre, putere şi pasiune.
Deşi greu de înţeles pentru unii care este legătura dintre o revistă de advertising şi un fenomenl precum "Occupy Wall Street", Kalle Lasn a răspuns simplu: "Niciuna (…) În centrul declinului Americii se află cultura. Este ca un măr stricat pe dinăuntru", sugerând că o astfel de problemă îi priveşte pe toţi americanii, indiferent de domeniul ocupaţional din care provin.