Potrivit sondajelor de audienta AGB Data Research, realizate in orasele cu populatie de peste 200.000 de locuitori, inclusiv Bucurestiul, rating-ul mediul pe luna martie 2000 pentru "Chestiunea zilei" a fost de 9,4%. (Rating-ul reprezinta numarul mediu de telespectatori pe minut in intervalul de timp dat, exprimat in procente fata de totalul populatiei din universul studiat cu TV). In martie anul acesta, "Chestiunea zilei" (nu au fost masurate aparitiile starului din emisiunile "Vineri seara ne
Potrivit sondajelor de audienta AGB Data Research, realizate in orasele cu populatie de peste 200.000 de locuitori, inclusiv Bucurestiul, rating-ul mediul pe luna martie 2000 pentru „Chestiunea zilei” a fost de 9,4%. (Rating-ul reprezinta numarul mediu de telespectatori pe minut in intervalul de timp dat, exprimat in procente fata de totalul populatiei din universul studiat cu TV). In martie anul acesta, „Chestiunea zilei” (nu au fost masurate aparitiile starului din emisiunile „Vineri seara ne distram…”) a inregistrat un rating de 7%. Asadar, o scadere de 2,4 puncte. Este adevarat ca in cursul lunii martie 2001, ca de altfel in tot acest sezon de primavara, editiile „Chestiunii zilei” au fost mai rare decat cele de anul trecut, din cauza transmisiunilor din Liga Campionilor. Calinescu nu s-a mai obosit sa tina pauzele meciurilor. Marius Tuca se mentine cu o audienta stabila. In luna martie 2000, vedeta Antenei 1 a inregistrat un rating de 6,1%. Peste un an, indicatorul sau a aratat 7,3%. Daca ar fi sa le comparam audientele numai pe luna martie 2001, putem spune ca cele doua vechi corabii, care au supravietuit marilor furtuni din piata televiziunii si care au dat piept cu flotile de politicieni si vedete de tot felul, plutesc acum lin, in voia curentilor (publicului fidel).
Daca cei doi nu mai realizeaza rating-uri care sa „sparga” sondajele, interesant este de vazut cine ii urmareste. AGB Data Research ne-a furnizat un indicator de audienta numita adeziunea (ADH%). Acesta arata, dincolo de definitie (vezi nota de sub tabel), publicul telespectator predominant, cu alte cuvinte, componenta telespectatorilor. De exemplu, 49,1% din publicul care a urmarit „Chestiunea zilei” in cursul lunii martie au fost barbati si 50,9%, femei. Se observa, conform aceluiasi sondaj, ca adeziunea lui Calinescu in Banat, ca tot se lauda starul Pro TV cu banatenii sai!, este de doar 5,4%. Nici Tuca nu se poate lauda ca are o mare adeziune in Banat, doar 3,4% in martie 2001. Semnificativa este pierderea, in decurs de un an, a patru procente de catre „Chestiunea zilei” in Transilvania, in favoarea telespectatorilor din Bucuresti. La Marius Tuca Show indicatorul adeziune a scazut in Bucuresti de la 44,2% in martie 2000 la 37,9% in martie 2001.
Adeziunea, un alt indicator al audientei, este utila pentru a identifica componenta telespectatorilor si e inca un argument (rafinat) in favoarea vanzarii spatiilor publicitare.