Pe trei din cele cinci loturi, CNADNR a desemnat câștigătoare compania Straco Grup, deținută de frații Horpos și Ionel Vlad Vameșu, supranumiți „noi regi ai asfaltului”. În cazul a două contracte, Straco a depus oferte în asociere cu compania Strabag, iar în cazul celui de-al treilea lot compania deținută de frații Horpos a depus ofertă împreună cu firmele Specialist Consulting și Total Road SRL.

Practic, din cei 56,5 kilometri de autostradă, scoși la licitație în urmă cu câteva luni, Straco, împreună cu cele trei companii menționate, vor construi circa 77%. Adică Straco-Strabag, Specialist Consulting  și Total Road vor realiza 43,7 kilometri din cei 56,5 kilometri.

Costul pe kilometru în cazul ofertelor desemnate câștigătoare în cazul loturilor câștigate de Strabag și Straco este de 23 milioane de lei/fără TVA, adică 5,15 milioane de euro/km. Cele două companii vor construi împreună 28 de kilometri.

Citiți și: EXCLUSIV: Cum s-au prăbușit „regii asfaltului”

Pe celălalt lot, cu o lungime de 15,7 kilometri, Straco Grup împreună cu Specialist Consulting și Total Road, au oferit un preț de 279,74 milioane de lei fără TVA, ceea ce înseamnă aproximativ 4 milioane de euro/km, la un curs mediu de 4,5 lei pentru un euro.

În luna decembrie 2014, magistrații Înaltei Curți de Casație au dispus arestarea la domiciliu pentru Alexandru Horpos și Vlad Vameșu, fiind acuzați de procurorii DIICOT într-un dosar de evaziune, spălare de bani şi delapidare cu un prejudiciu de aproximativ 34 de milioane de lei.

Citiți și: Înainte de arestare, „Regele Asfaltului”, milionarul Horpos, a acordat un interviu „EvZ”: „S-au direcționat bani, noi am fost redirecționați să muncim de către politicieni”

Practic, cei doi acționari ai Straco Grup, conform raportului întocmit de anchetatorii, în perioada 2011-2013, Alexandru Horpos, Traian Horpos şi Vlad Ionel Vameşu, asociaţi şi administratori ai SC Straco Group SRL, au dispus înregistrarea în contabilitatea societăţii a unor facturi fiscale emise de SC Activ Invest Construct, administrată de Sandu Stancu, ce atestau operaţiuni nereale, aferente executării lucrărilor proiectului Apă Canal Ilfov, cu scopul de a deduce în mod nelegal TVA aferent şi de a reduce cuantumul impozitului pe profit şi dividende, datorate bugetului de stat. În baza acestor documente justificative false s-a dispus transferul sumei totale de 14.443.879 lei în conturile SC Activ Invest Construct SRL, sumă care ulterior a fost transferată în conturile unor firme fantomă şi retrasă în numerar de către membrii grupului infracţional organizat, au mai precizat procurorii, conform mediafax.ro

Vega 93, din noiembrie în insolvență

Primul lot al secțiunii Ogra- Câmpia Turzii, cu o lungime de 3,6 kilometri vor fi realizați de asocierea Geiger Transilvania SRL și Wilhelm Geiger. Oferta desemnată câștigătoare de reprezentanții CNADNR și depusă de asocierea menționată a fost de 55,78 milioane de lei fără TVA.

Pentru ultimul dar nu cel din urmă lot, și anume lotul 1 din tronsonul Târgu Mureş – Ungheni, cu o lungime de 9,2 kilometri, din care jumătate reprezintă un drum de legătură a fost desemnată câștigătoare oferta depusă de asocierea formată de companiile Lemacons, Vega 93 și Arcada Company. Valoarea oferită de cele trei companii a fost de aproape 180 milioane de lei fără TVA:

Capital.ro a scris în noiembrie 2014, că firma Vega 93 deținută de omul de afaceri Corneliu Istrate din Galați și-a cerut insolvența.  Corneliu Istrate este unul dintre cei mai bogați milionari din județul Galați, cu o avere de peste 55 milioane de euro, conform TOP 300 Capital.

În 2010, TOP 300 Capital estima averea lui Corneliu Istrate la 85-90 milioane de euro, ceea ce îl poziționa pe locul 73 în clasament.  În acel an, omul de afaceri a luat probabil una dintre cele mai regretabile decizii, dacă este să ne uităm la evoluția averii din ultimii ani. „Nu mai am nimic pe numele meu, am cesionat tot ce aveam copiilor, începând cu 1 iulie 2010. Amândoi au părți egale din afacere. Este momentul lor acum”, ne spunea Istrate în anul 2011. Însă, chiar dacă a renunțat să se implice direct în businessul care l-a consacrat, Corneliu Istrate a rămas să supravegheze atent evoluția financiară a firmelor sale. Astfel, a ajuns să atingă în 2010 o avere de aproape 90 milioane de euro, cea mai mare valoare pe care a atins-o vreodată. De la predarea ștafetei, averea familiei Istrate a intrat pe un trend de scădere. În 2011, averea familiei Istrate a ajuns la 75-78 milioane de euro, ocupând locul 80, în 2012- averea a scăzut la 71-73 milioane de euro, iar anul trecut averea a coborât sub 60 de milioane de euro. Corneliu Istrate a reintrat în acționariatul celei mai mari companii din grupul Vega, cu 84% din acțiuni, după ce în urmă cu câțiva ani a împărțit afacerea între cei doi copii: Ionuț Istrate (38 de ani) și Anca Lefter (37 de ani). Vega ’93 SRL a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 58,5 milioane de euro, în scădere cu peste 25%. Profitul net realizat pentru 2013 s-a cifrat la 4 milioane de lei (0,9 milioane de euro), după ce în anul precedent s-a raport un profit de doar 75.000 de euro. Dacă ne raportăm la anul 2010, atunci când Corneliu Istrate se afla în acționariatul celei mai mari companii de construcții din județul Galați, putem spune că profitul s-a prăbușit.  În acel an, profitul net raport de Vega ’93 SRL era de peste 7,8 milioane de euro.

10 zile pentru contestații

Conform legislației în vigoare, așa cum declară și ministrul Ioan Rus în comunicat, ofertanții pot depune contestații la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor – CNSC în termenul legal de 10 zile, calculat de la data comunicării rezultatelor.

„După expirarea termenului legal anterior menționat, în cazul în care nu vor exista contestații, CNADNR  va putea semna printre primele  contracte pe anul acesta, cele aferente Autostrăzii Câmpia Turzii – Ogra – Târgu Mureş. Aceste loturi în lungime totală de 56,51 km fac parte din Autostrada A3, Braşov – Cluj – Borş”, a declarat ministrul transporturilor, Ioan Rus.

Prezentăm mai jos comunicatul remis de Ministerul Transporturilor

Urmare finalizării procedurii de licitaţie privind atribuirea contractelor aferente Autostrăzii Câmpia Turzii – Ogra – Târgu Mureş, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România SA anunţă desemnarea câştigătorilor primelor proiecte de investiţii ale anului 2015 ce au ca sursă de finanţare Fondurile Europene Nerambursabile, astfel:

1.Proiectare şi execuţie pentru realizarea autostrăzii Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea, Secţiunea 2A: Ogra – Câmpia Turzii, Lotul 1:

– Câştigător desemnat: Asocierea SC GEIGER TRANSILVANIA SRL – WILHELM GEIGER  GmbH & Co.KG;
– valoare: 55.782.941,89 lei fără TVA;
– lungime traseu: 3,6 km; durata de execuţie: 16 luni (4 luniproiectareşi 12 luniexecuţie);
– perioada de garanție: 4 ani.

2.Proiectare şi execuţie pentru realizarea autostrăziiBraşov – TârguMureş – Cluj – Oradea, Secţiunea 2A: Ogra – CâmpiaTurzii, Lotul 2:
– Câştigător desemnat: JV SC STRABAG SRL – SC STRACO GRUP SRL;
– valoare: 397.718.661,15 lei fără TVA;
– lungime traseu: 17,9  km;
– durata execuţie: 16 luni (4 luni proiectare şi 12 luni execuţie);
– perioada de garanţie: 4 ani.

3.Proiectare şi execuţie pentru realizarea autostrăzii Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea, Secţiunea 2A: Ogra – Câmpia Turzii, Lotul 3:
– Câştigător desemnat: Asocierea SC STRACO GRUP SRL – SC SPECIALIST CONSULTING SRL – SC TOTAL ROAD SRL;
– valoare: 279.744.271,56 lei fără TVA;
– lungime traseu: 15,7  km;
– durata execuţie: 16 luni (4 luniproiectareşi 12 luniexecuţie);
– perioada de garanție: 4 ani.

4.Executie pentru realizarea autostrăzii Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea, Lot 1: Târgu Mureş – Ungheni + drum de legătură:
– Câştigător desemnat: Asocierea LEMACONS – VEGA 93 – ARCADA COMPANY;
– valoare: 179,787,916.93 lei fără TVA;
– lungime traseu: 9,2 km (din care 4,7 drumul de legătură);
– durata execuţie: 12 luni;
– perioada de garanţie: 4 ani.

5. Execuție pentru realizarea autostrăzii Braşov – TârguMureş – Cluj – Oradea, Lot 2: Ungheni – Ogra:
– Câştigător desemnat: Asocierea JV SC STRABAG SRL – SC STRACO GRUP SRL,
– valoare: 251,349,460.28 leifără TVA;
– lungime traseu: 10,105 km;
– durata execuţie: 12 luni;
– perioada de garanţie: 4 ani.

„În prezent, ofertanții pot depune contestații la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor – CNSC în termenul legal de 10 zile, calculat de la data comunicării rezultatelor.  Dupa expirarea termenului legal anterior menționat, în cazul în care nu vor exista contestații, CNADNR  va putea semna printre primele  contracte pe anul acesta, cele aferente Autostrăzii Câmpia Turzii – Ogra – Târgu Mureş. Aceste loturi în lungime totală de 56,51 km fac parte din Autostrada A3, Braşov – Cluj – Borş”, a declarat ministrul transporturilor, Ioan Rus.