“Pentru tronsonul Drumul Taberei – Haşdeu au rămas şase consorţii să depună oferte şi după ce vom şti exact ofertele finale, peste circa două luni vom finaliza analiza, iar în prima parte a anului 2011 vom semna contractul, urmând să începem lucrările atât pe acest tronson cât şi pe tronsonul mai mic, care include staţia şi depoul de la Valea Ialomiţei, al căror constructor va fi selectat până la sfârşitul lunii noiembrie”, a spus Gheorghe Udrişte.
Acesta a precizat că lucrările la structura de rezistenţă, tunele şi staţii vor dura 2,6 ani, urmând ca, în anii viitori, să fie organizate licitaţiile şi pentru instalaţii, iar peste 5 ani să se poată circula pe magistrala Drumul Taberei – Haşdeu.
Udrişte a menţionat că există finanţare pentru acest tronson, inclusiv pentru achiziţia a 21 de trenuri, banii provenind dintr-un împrumut BEI în valoare de 395 milioane euro, restul sumei până la 800 milioane fiind asigurat de la bugetul de stat.
Dintre cele şase consorţii precalificate, doar patru au depus oferte finale, celelalte două – PORR-Technobau şi Max Bogl – renunţând să mai depună oferta finală.
Compania elenă Aktor a propus un preţ de 1,009 miliarde lei şi un termen de execuţie de 25 de luni, consorţiul Astaldi- FCC- Delta ACM – AB Construct au solicitat un preţ de 918 milioane lei, un preţ alternativ de 904,32 milioane lei şi un termen de execuţie de 25 de luni, consorţiul Strabag – Straco a oferit termen de execuţie de 30 de luni, la un preţ de 1,94 miliarde lei, în timp ce consorţiul Dogus – Gulermak- Moscovskii Metrostroi a oferit 1,07 miliarde lei ca preţ, iar ca ofertă alternativă – 1,01 miliarde lei, şi un termen de execuţie de 22 de luni.
Potrivit Metrorex, oferta cea mai bună va fi selectată după criteriul 60 la sută preţ şi 40 la sută oferta tehnică.
SURSA: Agerpres