Ministrul francez al Economiei şi Finanţelor, Bruno Le Maire a declarat că procesul de selecţie a noului director general de la constructorul auto Renault nu s-a încheiat, adăugând că ar dori ca acest post să fie ocupat de un profesionist din industria auto, transmite Reuters.
„Pot să confirm că următorul director general nu a fost încă selectat. Singurul indiciu pe care pot să vi-l dau este că aş dori să fie un profesionist din industria auto pentru că în contextul de transformare radicală prin care trece sectorul auto, este nevoie de profesionişti. Aş dori ca următorul director general de la Renault să fie un profesionist” a declarat duminică Bruno Le Maire pentru postul de televiziune BFM TV.
Statul francez este principalul acţionar de la Renault cu o participaţie de 15%.
În octombrie, consiliul de administraţie al Renault a votat în favoarea demiterii directorului general Thierry Bolloré şi de asemenea a desemnat-o pe Clotilde Delbos, care ocupa funcţia de director financiar, în postul de director general interimar.
Potrivit surselor citate de Reuters, Clotilde Delbos şi-ar fi exprimat dorinţa de a fi luată în considerare pentru o numire permanentă dar deocamdată nu este sigur că se va pe lista scurtă. Această listă scurtă, care nu era finalizată vineri seara, ar urma să fie compusă doar din trei nume şi va fi trimisă în zilele următoare comitetului de guvernanţă al grupului Renault. Printre candidaţii pentru această listă scurtă se numără Didier Leroy, director la Toyota, care era văzut ca un posibil înlocuitor al lui Ghosn după arestarea acestuia. Alţi candidaţi, susţin sursele, ar fi franco-germanul Patrick Koller, director general al producătorului de componente auto Faurecia, şi Luca de Meo, şeful SEAT, subsidiara Volkswagen.
Analiştii se aşteaptă ca producătorul auto să aleagă un nou director general până la finalul anului pentru a se concentra deplin pe operaţiunile sale, în condiţiile în care vânzările auto sunt în scădere pe plan global. Mai mult, săptămâna aceasta agenţia de evaluare financiară Fitch a înrăutăţit perspectiva ratingului de credit pe termen lung atribuit Renault de la stabilă la negativă.
Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.