Romanii care isi permit sa cheltuiasca in jur de 50 de dolari pentru distractia personala si turistii cu bani vor fi tinta singurului complex de agrement de cinci stele din Romania.
Multiplexul, pentru care Badea spune ca inca nu a gasit un nume, dar ca s-a gandit, deocamdata, sa-i spuna „Mediaflex”, va fi construit in incinta hotelului Marriott pe o suprafata de peste 2.000 de metri patrati. „Este vorba de un concept nou pentru Romania care copiaza, oarecum, complexurile de recreere ale hotelurilor cu cinci stele din Statele Unite”, spune Badea.
Chiar daca in aceasta perioada, Dan Adamescu, un alt om de afaceri cunoscut, construieste la randul sau un multiplex in cadrul magazinului Unirea Shopping Center, Badea spune ca ceea ce face el la Marriott este cu totul diferit si prin urmare nu se teme de concurenta. „E vorba de o nisa de piata relativ diferita de ceea ce exista acum in Romania. Cinematografele existente se adreseaza tuturor romanilor. Noi vrem sa fim putin mai elitisti”, spune Badea care, printre altele, este si ginerele celebrului Ion Dinca, fostul membru al Comitetului Politic Executiv al PCR.
Nicolae Badea, cunoscut si ca presedinte al Consiliului de Administratie al echipei de fotbal Dinamo Bucuresti, intentioneaza ca in cel mult doi ani de zile sa devina unul dintre cei mai importanti jucatori din turismul romanesc. El detine deja „country franchising” pentru restaurantele Pizza Hut si KFC, iar, prin intermediul companiei International Business&Trading Corporation LTD, este proprietarul hotelului Dorobanti. Nicolae Badea investeste in jur de 20 de milioane de dolari in renovarea hotelului din Piata Romana si transformarea lui in Howard Johnson Plaza Hotel. Mai mult de trei sferturi din aceasta suma a provenit din imprumuturi luate de la banci romanesti, iar restul au reprezentat aportul in numerar al actionarilor. Badea spune ca este putin in urma cu finalizarea lucrarilor de modernizare a hotelului, dar crede ca acesta va fi inaugurat cel mai tarziu in primavara anului viitor, urmand sa aiba trei stele. Exista voci care spun ca atat in proiectul de la Marriott, cat si la Hotel Dorobanti, Nicolae Badea s-a asociat cu iranianul Fathi Taher. Badea a dezmintit aceasta informatie si a spus ca nu a facut decat sa inchirieze spatiul de la Marriott. Taher este unul dintre actionarii companiei Grand, care administreaza Marriott.
Actionarii vor pune la bataie 2,2 milioane de dolari
Pentru utilizarea numelui Howard Johnson, Nicolae Badea trebuie sa plateasca o taxa anuala de afiliere cuprinsa intre 100 si 150 de dolari pentru fiecare dintre cele 300 de camere ale hotelului Dorobanti, dar si un procent cuprins intre 3,6 si 6% din veniturile pe camera. „Conceptul aplicat la Marriott este cu totul diferit de ceea ce exista acum in Romania”, explica Badea. Practic, alaturi de multiplexul de la Marriott vor fi deschise si mai multe restaurante, magazine si spatii de recreere, dedicate atat celor care se cazeaza la Marriott, cat si romanilor cu bani. „Nu ne-am decis inca ce nume vor avea restaurantele din cadrul acestui complex pentru ca trebuie sa vedem ce vrea piata”. Badea spune ca pentru proiectul de la Marriott actionarii sunt pregatiti sa cheltuiasca cel mult 2,2 milioane de dolari, dar el spera ca nu se vor depasi 1,8 milioane. „Constructorul nostru este compania austriaca Strabag, care
ne-a promis ca va finaliza contractul, cel mai tarziu, in luna martie a anului viitor”, spune Badea.
In Bucuresti nu exista, de altfel, in momentul de fata un complex de acest fel, singura alternativa pentru cinematografele traditionale fiind Hollywood Multiplex.
Compania International Business&Leasure Technology a mai incercat sa aplice un sistem asemanator la cinematograful Lira, dar, pana in momentul de fata, nu a avut un succes deosebit.
Cum a aratat piata cinematografica in 2001
Numar cinematografe 259
Numar ecrane 276
Numar locuri 110.861
Numar cinema multiecrane 6
Numar spectacole 196.915
Numar spectatori 5.726.248
Incasari 154.157.303.000 lei
Pret mediu bilet 26.920
· Cinematograful multiecran Hollywood Multiplex din cadrul Bucuresti Mall a inregistrat anul trecut un succes „de casa” dupa ce a reusit sa atraga peste un milion de spectatori. Celelalte multiecrane din Arad, Oradea, Tulcea si Bistrita nu au reusit sa aduca in salile de cinema decat putin peste 200.000 de spectatori impreuna.
· Filmele americane au detinut in 2001 o pondere de 93% din totalul spectacolelor care au rulat in cinematografele romanesti. Cu doar 4,2% din total, filmele europene nu au reusit sa sparga gura targului.
Detaliile unei afaceri vazute pe ecrane
· Investitii Multiplex – 1,8-2,2 milioane USD
· Numar de angajati – 80-100
· Numar de cinematografe – patru
· Numar de restaurante – doua-trei
· Data inaugurarii – martie 2003
· Investitii hotel Dorobanti – 20 milioane USD
· Numar de camere – 300 la trei stele