Potrivit documentului, în mai puţin de două luni de la implementarea campaniei de promovare ‘o9atitudine! – InfoUtile’, iniţiată de o organizaţie neguvernamentală în parteneriat cu Secretariatul General al Guvernului, aproximativ 10.000 de consumatori au apelat noul număr de telefon al ANPC pentru a reclama încălcarea drepturilor sau pentru a depune sesizări.
Campania Asociaţiei Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România (ANPCPPS România), implementată la nivel naţional cu sprijinul Metropolitan Life, a debutat în 10 februarie şi i-a încurajat pe consumatorii să se informeze cu privire la produse şi servicii, aceştia putând obţine informaţii despre modul în care pot depune o reclamaţie sau o sesizare.
La 6 ianuarie 2013 a intrat în vigoare Ordinul nr. 473 din 3 decembrie 2012 al preşedintelui ANPC privind unele măsuri de informare a consumatorilor, respectiv Telefonul Consumatorului INFOCONS – 021/9551, număr apelabil din orice reţea la tarif normal.
La momentul respectiv, preşedintele ANPC, Bogdan Cristian Nica, a precizat că ‘orice consideră consumatorul român sau străin aflat pe teritoriul României că îi dăunează sănătăţii, bugetului sau că produsul respectiv este o păcăleală, putem fi sesizaţi la acest număr (021/9551 – n.r.) şi intervenim cât se poate de repede în sprijinul lor’. AGERPRES