Un român din cinci utilizează cardul pentru plata cumpărăturilor cu valori mai mici de 10 lei, arată rezultatele unui studiu care a analizat comportamentul de utilizare a cardurilor în România.
Cele mai uzuale plăţi cu cardul sunt de valoare mică, trei sferturi dintre participanţii la studiu afirmând că, de regulă, utilizează cardul pentru achiziţionarea unor cumpărături de până la 75 lei. Această tendinţă este încurajatoare, arătând o schimbare de mentalitate la nivelul pieţei locale. Migrarea dinspre numerar înspre plăţile electronice pare să-şi facă loc în comportamentul de consum al românilor, dacă luăm în considerare faptul că 85% dintre respondenţi afirmă că utilizează cardul pentru plata cumpărăturilor curente. Conform studiului realizat de MasterCard, 4 din 5 români preferă cardurile pentru că astfel evită să poarte numerar asupra lor, în timp ce 67% apreciază uşurinţa cu care sunt realizate plăţile în acest fel.
Cardurile sunt tot mai des utilizate pentru plata cumpărăturilor cotidiene. În decembrie 2015, numărul celor care efectuau zilnic plăţi cu cardul era cu 45% mai mare faţă de luna martie a aceluiaşi an. Acest rezultat indică o evoluţie îmbucurătoare la nivelul pieţei, susţinută şi de faptul că ponderea românilor care deţin un card bancar a fost în creştere pe parcursul lui 2015, ajungând în luna decembrie până la 95% în rândul adulţilor care locuiesc în zonele urbane din România şi care folosesc internetul.
Boom-ul anului trecut în piaţa de carduri din România aparţine segmentului contactless. Simplă, rapidă şi sigură, metoda de plată contactless devine una dintre metodele preferate de plată ale utilizatorilor de carduri. Între primul şi ultimul trimestru ale anului trecut, ponderea respondenţilor care afirmau că obişnuiesc să efectueze plăţi contactless a crescut cu 160%. În decembrie 2015, 4 din 10 dintre respondenţi se declarau obişnuiţi să efectueze plăţi contactless, confirmând tendinţa de creştere în popularitate a acestei metode de plată.
”Campaniile derulate în România pe parcursul anului trecut au scos în evidenţă beneficiile plăţilor cu cardul, atât pentru consumatori, cât şi pentru economie, în ansamblu, şi ne bucurăm să vedem rezultatele acestora – rate accelerate de creştere, care arată că tot mai mulţi români îşi însuşesc comportamentul de plată cu cardul. Ne-am concentrat eforturile pe educaţie financiară şi vom continua să facem acest lucru şi în campaniile de anul acesta, concomitent cu implementarea unor inovaţii care să facă experienţa la plată cât mai uşoară, confortabilă şi rapidă”, a declarat Cosmin Vladimirescu, general manager al MasterCard pentru România.
Gradul scăzut de penetrare a plăţilor cu cardul în România poate fi atribuit în mare parte infrastructurii reduse de acceptare, 41% dintre respondenţi invocând acest motiv. Studiul a reliefat că majoritatea consumatorilor conştientizează beneficiile acestui tip de cumpărături. Astfel, 57% dintre aceştia au menţionat ca principal avantaj al plăţilor online cu cardul faptul că astfel pot face plăţi oricând şi de oriunde doresc. Pe de altă parte, securitatea datelor şi încrederea în unele pagini ale comercianţilor, deşi într-o uşoară scădere, rămân principalele preocupări ale utilizatorilor de carduri din România când vine vorba de efectuarea cumpărăturilor online. (Sursa: Agerpres)