Asociaţia Producătorilor de Polistiren Expandat din România ROMEPS a constatat în urma monitorizării pachetelor de polistiren din piaţă că 30-40% din polistirenul comercializat are denumiri care induc în eroare consumatorii.
„Există produse cu denumiri comerciale care conţin indicative numerice ce pot fi asociate cu anumite caracteristici tehnice pe care însă nu le îndeplinesc şi care pot induce în eroare în mod evident consumatorul. Există și denumiri generice cum ar fi «Polistiren de fațadă» pentru produse cu caracteristici tehnice care nu sunt potrivite pentru termoizolațiile exterioare”, a declarat Marin Cruțescu, director executiv ROMEPS.
Riscurile la care se expun cei care cumpară produse neconforme sunt atât durata de viaţă scurtă a lucrarii de termoizolare în sine, cât şi lipsa randamentului de izolare termică a produselor cu compresiune de 50, 60 kPa.
„Conform ghidului care cuprinde soluţiile cadru de reabilitare promovate de MDRAP, tipul de polistiren expandat recomandat pentru termosistem este EPS 80. Utilizarea unor materiale neconforme va atrage declasarea performantei clădirii în cazul solicitării certificatului energetic la vănzare sau închiriere“, spune Cruţescu.
ROMEPS recomandă pentru termoizolațiile exterioare folosirea unui polistiren expandat ignifugat de minim 10 cm, compresiune minima 80 kPa (denumire tehnică – EPS 80). Pentru a identifica cu exactitate parametrul compresiunii, cumpărătorul trebuie să verifice pe ambalaj codul de identificare a produsului, iar în interiorul acestui cod să verifice indicativul CS (10) XX. Cifrele de după paranteză indică efortul de compresiune al produsului, care, în cazul polistirenului pentru termoizolații exterioare trebuie să fie minim 80.
Asociația Producătorilor de Polistiren din România s-a înființat în anul 2004, din 2011 activând sub denumirea ROMEPS. Membrii actuali în asociație sunt companiile: Arcon, Austrotherm, Isopor, Hirsch şi Swisspor.