A fost redeschisă circulaţia pe următoarele artere: pe strada Buzeşti, între Piaţa Victoriei şi Calea Griviţei; pe strada Berzei, între Calea Griviţei şi strada Ştirbei Vodă; pe Calea Griviţei, între strada Polizu şi bulevardul Dacia; pe strada Popa Tatu, între strada Mircea Vulcănescu şi bulevardul Gării de Nord.
Vor fi instituite sensuri unice: pe strada Sevastopol, între strada Buzeşti către bulevardul Lascăr Catargiu, dintre strada Buzeşti către bulevardul Lascăr Catargiu; pe Calea Griviţei, între strada Polizu şi bulevardul Dacia dinspre strada Polizu către bulevardul Dacia; pe bulevardul Gării de Nord, între strada Berzei şi Piaţa Gării de Nord, dinspre strada Berzei către Piaţa Gării de Nord.
Tronsonul Buzeşti-Berzei-Vasile Pârvan are benzi pentru biciclete.
Primarul Oprescu a declarat că această arteră este un 'bulevard imaginat după 1930 de urbaniştii şi arhitecţii de atunci'.
'A fost reluat ca proiect după anii 2000, început în 2009, după un an de zile de updatare a proiectului. Oprit la câteva luni de zile de o serie întreagă de instanţe de la Cluj, în urma plângerilor făcute de oameni care n-ar fi dorit să se modernizeze nimic în Bucureşti. Doi ani şi opt luni l-am aşteptat. L-am împărţit pe tronsoane pentru a putea merge mai repede, dar din punct de vedere al hotărârilor judecătoreşti a trebuit să oprim lucrările. Îmi cer scuze faţă de locuitorii zonei pentru că au trecut printr-o serie întreagă de vicisitudini. Acum, lucrurile s-au terminat', a spus Oprescu.
Edilul a vorbit şi despre lucrările viitoare la acest proiect.
'Continuăm cu lărgirea podului Haşdeu, trecerea pe sub dealul Parlamentului şi intratul pe strada Uranus până la intersecţia Rahovei cu Tudor Vladimirescu. Tudor Vladimirescu este reglementat şi, în acelaşi timp, revizuit şi terminat. Iar de-acolo ne vom îndrepta către Gara Progresul pentru ieşirea din Bucureşti, în aşa fel încât într-un timp scurt se poate parcurge de la nord la sud Bucureştiul. Este o alternativă la Calea Victoriei, la bulevardul Lascăr Catargiu, la bulevardul Magheru', a spus primarul general.
Acesta a explicat că transportul în comun pe această arteră va asigura un flux de 12.000 de călători pe zi.
'Sunt cinci linii de tramvai, şase lunii de autobuze. Când vom avea şi tunelul de trecere pe sub Parlament, fără să deranjăm Catedrala şi Parlamentul, şi vom ieşi în Uranus, practic nordul spre sud va fi asigurat. În felul acesta, circulaţia va fi puţin mai rară pe bulevardul Magheru', a spus el.
De asemenea, primarul a spus că Hala Matache va fi reconstruită 'după forma şi volumul pe care l-a avut în ani 1930', în cadrul unui parteneriat public-privat şi va fi amplasată în zona iniţială.
Potrivit reprezentanţilor Municipalităţii, bugetul lucrărilor pentru Buzeşti-Berzei-Vasile Pârvan este de 130 de milioane de lei.
Etapa a II-a, Vasile Pârvan – George Coşbuc, se află în faza de avizare a planului urbanistic zonal şi mai are nevoie de un alt aviz pentru subtraversarea Palatului Parlamentului.
Întregul proiect are trei etape – Piaţa Victoriei-Vasile Pârvan (finalizată); Vasile Pârvan-George Coşbuc; George Coşbuc-Gara Progresul – şi ar trebui să fie încheiat până la finalul lui 2015. AGERPRES