Cisco anunţat, marţi,  introducerea unor produse importante în toate categoriile portofoliului său de soluţii pentru colaborare. Compania a anunţat şi pătrunderea pe două pieţe noi, cele de software social pentru companii şi de e-mail găzduit, cu scopul de a introduce în cadrul companiilor capacitatea de colaborare a comunităţilor sociale online.

Noile produse acoperă domenii precum aplicaţiile de colaborare în timp real şi asincrone, beneficiind de forţa comunicaţiilor video şi de voce pentru a permite colaborarea naturală,  între persoane şi între companii, prin toate tipurile de medii şi de dispozitive.

Soluţiile Cisco TelePresence, Cisco Unified Communications şi Cisco WebEx ridică nivelul colaborării între companii oferind posibilităţi de comunicare video, vocală şi prin sistemul Presence în cadrul organizaţiilor şi între acestea.

Sistemul Cisco TelePresence este în esenţă o tehnologie nouă şi revoluţionară care crează senzaţia de întâlnire „faţa-în-faţă” celor care iau parte la o întânire desfăşurată prin acest sistem de colaborare. Sistemul permite economii majore prin reducerea sau eliminarea calatoriilor internationale. Cisco are aproximativ  40.000 sesiuni de TP pe luna, avind instalate peste 650 de sisteme TP in 200 de birouri din 45 de tari. Economia estimata pentru Cisco este de 330 milioane USD la nivel global, de la introducerea sistemului (2006) pina in prezent

Preţul de listă al unui sistem TelePresence poate varia între 33.900 dolari şi 340.000 dolari în cazul versiunii de top a sistemului de colaborare. Aceste costuri reprezintă exclusiv valoarea echipamentului oferit de Cisco, fără alte costuri adiacente.

Cisco TelePresence WebEx Engage este o soluţie simplă de planificare cu iniţiere printr-o simplă apăsare pe buton şi cu integrare video între sistemul de conferinţă Cisco TelePresence şi Cisco WebEx. Cisco TelePresence WebEx Engage combină uşurinţa utilizării şi spectrul larg al sistemelor Cisco TelePresence şi Cisco WebEx Meeting Center.

Cu Cisco Unified Communications system 8.0, Cisco îşi extinde sprijinul pentru o gamă largă de terminale, incluzând noile telefoane Cisco Unified IP cu transmisie video şi WiFi şi telefoanele inteligente suplimentare prin Cisco Unified Mobile Communicator. De asemenea, Cisco UC 8.0 oferă clienţilor o gamă de modele pentru implementare – pe plan local, la cerere sau hibride.

Software social pentru companii

Cisco introduce soluţiile de software social pentru companii, care permit clienţilor să formeze echipe şi comunităţi în mod dinamic într-un cadru foarte securizat. Tehnologia Cisco permite formarea echipelor în funcţie de experienţă şi relevanţă, indiferent de loc, şi reuneşte experţii atât prin instrumente asincrone, cât şi prin transmisie video şi vocală în timp real.

Cisco Show and Share este un sistem video social care ajută organizaţiile să creeze şi să gestioneze comunităţi video la un nivel ridicat de securitate pentru a partaja idei şi experienţă, pentru a optimiza colaborarea video globală şi pentru a personaliza contactul între clienţi, angajaţi şi cercetători cu ajutorul conţinutului generat de utilizatori. Sistemul permite organizaţiilor să înregistreze, să editeze şi să partajeze conţinut video cu comentarii, evaluări, etichetări şi fluxuri RSS, iar transcrierea convorbirilor sub formă de text se poate încărca în scopul căutării şi vizualizării facile.