Un studiu Cisco arată că dispozitivele mobile reprezintă o oportunitate semnificativă de dezvoltare pentru domeniul comerţului cu amănuntul, asigurând consumatorilor un canal nou pentru achiziţionarea de produse. Al treilea studiu anual al companiei despre e-commerce indică faptul că dispozitivele mobile se alătură rapid magazinelor propriu-zise, site-urilor Web şi cataloagelor, devenind un canal important pentru comerţul cu amănuntul. Apariţia conectivităţii sociale (so
Un studiu Cisco arată că dispozitivele mobile reprezintă o oportunitate semnificativă de dezvoltare pentru domeniul comerţului cu amănuntul, asigurând consumatorilor un canal nou pentru achiziţionarea de produse.
Al treilea studiu anual al companiei despre e-commerce indică faptul că dispozitivele mobile se alătură rapid magazinelor propriu-zise, site-urilor Web şi cataloagelor, devenind un canal important pentru comerţul cu amănuntul. Apariţia conectivităţii sociale (social networking) şi a tehnologiilor avansate pentru mobilitate a redefinit experienţa online şi permite vânzătorilor cu amănuntul să beneficieze de noi surse de venituri prin implementarea de strategii de mobilitate.
Studiul despre e-commerce a fost efectuat de grupul Cisco IBSG (Internet Business Solutions Group) – departamentul de consultanţă strategică globală al companiei Cisco –, care colaborează cu Global Fortune 500 şi organizaţii din sectorul public în vederea transformării conducerii proceselor comerciale.
Studiul Cisco IBSG a clasificat 45 de firme de comerţ cu amănuntul din America de Nord şi Europa în trei categorii (Global 500, Web 15 şi Innovators) şi a avut în vedere două aspecte ale achiziţiilor online din perspectiva consumatorilor.
Primul aspect îl reprezintă capabilităţile „de bază”, care sunt caracteristici nenegociabile şi „esenţiale”. Acestea se referă la interfeţe grafice intuitive pentru utilizatori, capabilităţi de căutare şi procese de achiziţionare simple.
Al doilea aspect se referă la capabilităţile „emergente”, caracterizate de un nivel superior de sofisticare, cum ar fi conectivitatea socială şi integrarea multicanal, care sporesc valoarea experienţelor clienţilor.
Pe lângă faptul că asigură funcţionalitatea fără erori a capabilităţilor „de bază”, simplificând în mod semnificativ procesele de achiziţionare, site-urile din Top 10 oferă capabilităţi avansate care redefinesc experienţa online.
Clienţii solicită întotdeauna excelenţă pentru capabilităţile „de bază”, iar cerinţele pentru capabilităţile „emergente” s-au transformat rapid pe parcursul ultimului an, surprinzându-i pe unii vânzători cu amănuntul „cu garda jos”.
Conform rezultatelor studiului, ierarhia principalelor zece site-uri de e-commerce este următoarea: Amazon.com, Best Buy, Sears, Circuit City, Quelle, Otto, Macy’s, FNAC, Bol.com şi Argos Home Retail Group.
Data: 9 iunie 2008
Sursa: Cisco