Grupul bancar american Citigroup a anuntat ca a vandut divizia bancara de retail din Germania pentru suma de 4,9 miliarde euro catre banca franceza Credit Mutuel. In urma platii taxelor, castigurile Citigroup se vor ridica la 4 miliarde de dolari. Decizia face parte din planurile grupului bancar american de a pastra tinta afacerilor si de a se mentine pe linia de plutire in contextul economic actual. CEO-ul Citigroup, Vikram Pandit, a lansat un plan radical prin care urmareste sa vanda
Grupul bancar american Citigroup a anuntat ca a vandut divizia bancara de retail din Germania pentru suma de 4,9 miliarde euro catre banca franceza Credit Mutuel. In urma platii taxelor, castigurile Citigroup se vor ridica la 4 miliarde de dolari.
Decizia face parte din planurile grupului bancar american de a pastra tinta afacerilor si de a se mentine pe linia de plutire in contextul economic actual. CEO-ul Citigroup, Vikram Pandit, a lansat un plan radical prin care urmareste sa vanda active in valoare de 500 miliarde de dolari pentru a impulsiona astfel profitabilitatea grupului si pentru a putea recupera pierderile suferite pe perioada crizei creditelor.
Cu toate acestea, Citigroup isi va mentine prezenta pe piata din Germania prin intermdiul bancii sale de investitii, chiar daca Pandit a fost de parere ca divizia bancara de retail nu detine o strategie suficient de solida pentru a ramane in cadrul grupului.
Surse apropiate ale afacerii au declarat ca Citigroup are in plan renuntarea la mai multe divizii din Europa si Africa, divizii care nu au putut face fata concurentei locale.
Achizitia diviziei bancare de retail a Citi de catre Credite Mutuel va propulsa banca franceza pe o pozitie dominanta pe piata autohtona pe care cele mai multe divizii bancare de retail apartin statului. Divizia Citigroup detine in acest moment in Germania o cota de piata de 7%.
Sursa: Financial Times