Citigroup se retrage din mai multe țări decât anunțase inițial, printre care și România

Americanii de la Citigroup plănuiesc să renunțe la afacerile cu credite de consum din mai multe țări, în efortul de a-și reduce costurile și a sprijini profiturile, transmite Reuters, în exclusivitate.
În decembrie, Citigroup a spus că se retrage cu creditele de consum din cinci țări – România, Pakistan, Turcia, Paraguay și Uruguay –, ca parte a unui plan de reducere a costurilor care va duce la economisirea a 1,1 miliarde dolari pe an și eliminarea a 11.000 de joburi. Tăierile au reprezentat una din principalele măsuri luate de șeful Citi Michael Corbat, de la preluarea poziției în Octombrie.
“Sunt mult mai multe pe listă (țări din care să iasă, n.r.)”, a spus pentru Reuters o sursă familiar situației.
Banca se uită de câteva luni la mai multe țări, segmente de consumatori și produse pentru a face tăieri, a spus sursa, dar a refuzat să dea nume suplimentare ale țărilor din care Citi vrea să iasă.
Sean Kevelighan, un purtător de cuvând al Citigroup, a spus că banca se concentrează pe orașele mari cu cel mai mare potențial de creștere pentru afacerile de consum și va continua să investească în francizele sale și să-și optimizeze activele.
Citigroup este una din băncile americane cu cea mai mare prezență internațională, servind consumatori din 40 de țări din cele 100 unde este prezentă.
În afara SUA, doar trei țări – Mexic, Coreea de Sud și Australia – contează cu jumătate din creditele de consum ale companiei, în timp ce banca are o prezență modestă în mai multe țări.
Investitorii spun că ieșirea din piețele unde nu există o prezență semnificativă face sens.
Totuși, vânzarea de active din străinătate în aceste vremuri poate fi dificilă. Și alți împrumutători plănuiesc să-și închidă afacerile din afară, iar cumpărătorii pot fi greu de găsit.
Britanicii de la HSBC Holdings, de exemplu, și-au vândut peste 40 de afaceri și alte active la nivel global din 2011, cum ar fi portofoliile de carduri de credit, dar a întâmpinat dificultăți de câteva ori în a obșine prețul dorit.