Snow Motion, sistemul inteligent anti-derapare, este o premiera mondiala in ceea ce priveste tractiunea si siguranta. Snow Motion a fost dezvoltat pentru ca clientii Citroën sa poata conduce eficient si fara probleme pe drumurile acoperite de zapada lasand sistemul ESP activat, chiar daca aceste conditii se pot intalni doar intr-o anumita perioada a anului.
Unul dintre obiectivele principale a fost de a produce un sistem usor de utilizat, fara costuri aditionale, si care poate fi livrat in versiunile standard de echipare.
Pe perioada de iarna autoturismele trebuie echipate obligatoriu cu pneuri de iarna. In acest fel siguranta si performantele masinii se mentin, chiar si in conditii dificile. Fara pneuri de iarna nici tractiunea 4×4 si nici sistemul Snow Motion nu sunt capabile sa mareasca aderenta longitudinala la accelerare si la franare.
Cum functioneaza sistemul Snow Motion?
Vehiculele dotate cu un sistem conventional de control al tractiunii regleaza derapajul rotilor distribuind mai putin cuplu atunci cand detecteaza o aderenta scazuta. In conditii extreme, aceste sisteme nu sunt de fiecare
data foarte eficiente.
Snow Motion rezolva aceasta problema datorita unui sistem de control al tractiunii complet nou, care permite modelului C5 sa inainteze eficient si in siguranta pe drumurile acoperite de zapada si gheata.
* Snow Motion functioneaza in trei faze:
Faza 1: Sistemul masoara informatiile venite din partea soferului (acceleratia, unghiul de rotatie al volanului) si analizeaza conditiile din exterior (inclinatia drumului, aderenta, grosimea stratului de zapada).
Faza 2: Informatiile venite in urma actiunilor celui aflat la volan sunt comparate cu realitatea de pe drum si o unitate electronica de control calculeaza setarile recomandate pe care le trimite apoi sistemului de control al motorului si sistemului de franare.
Faza 3: Diferenta intre setarile recomandate si raspunsul autovehiculului este determinata instantaneu, iar ajustarile necesare sunt facute pentru a optimiza comportamentul masinii in functie de actiunile celui aflat la volan si realitatea existenta pe sosea.
* Miscarea vehiculului este impartita in doua faze separate: pornirea si inaintarea
Pornirea: Aceasta faza, activa pana la 4 km/h, este caracterizata de folosirea alternativa a celor doua roti motrice. Unde este necesar, aceasta faza se activeaza in functie de grosimea zapezii, aderenta disponibila si forta de accelerare a autovehiculului.
Inaintarea: Aceasta faza este activata:
– Dupa faza de pornire, cand vehiculul depaseste limita de viteza bazata pe trei parametri: inclinatia drumului, informatiile venite in urma actiunilor celui aflat la volan, aderenta existenta pe drum.
– Sau direct, daca faza de pornire nu a fost activata. In aceasta faza, sistemul selecteaza nivelul optim de functionare bazat pe informatiile venite in urma actiunilor
celui aflat la volan si conditiile de aderenta existente pe drum.
* Alte beneficii ale sistemului Snow Motion
Pe carosabil umed sau uscat, Snow Motion distribuie curba de cuplu intre cele doua roti motrice, optimizand astfel nivelul de aderenta pentru o tractiune mai buna.