Ajutorul pentru TAROM este legal
„Curtea reafirmă că dimensiunea relativ limitată a pieţei relevante nu se opune ca un serviciu furnizat pe această piaţă să poată fi calificat drept important, astfel încât întreruperea sa ar risca să genereze o dificultate socială gravă sau să constituie o disfuncţionalitate a pieţei. Această situaţie se regăseşte în cazul unei încetări a activităţii TAROM: ar aduce prejudicii conectivităţii regiunilor României deservite exclusiv de această companie, precum şi situaţiei lor economice. În consecinţă, Comisia nu era obligată să ţină seama de dimensiunea pieţei pe care operează TAROM sau de cota pe care o deţine pentru a aprecia dacă există un risc de întrerupere a unui serviciu important pentru societatea română”, se precizează în decizia CJUE.
CJUE a respins, de asemenea, argumentele prezentate de Wizz Air. Este vorba despre cele cu privire la posibilitatea înlocuirii TAROM de către competitorii săi pe rutele interne operate exclusiv de către această companie. La punerea la dispoziție repetată a unor subvenții de stat în favoarea TAROM și la toate celelalte motive de drept invocate de către Wizz Air.