Coca-Cola, Apple şi IBM sunt cele mai valoroase trei branduri din lume, iar Facebook intră pentru prima dată în clasamentul Interbrand, direct pe locul 69, în urma celei mai mari oferte publice iniţiale din istorie. Valoarea companiei Google a crescut cu 26%, depăşindu-şi rivalul Microsoft, care în acest an se află pe poziţia 5.
În realizarea clasamentului celor mai valoroase 100 de branduri din lume, Interbrand a luat în considerare trei aspecte: performanţele financiare înregistrate de produsele şi serviciile furnizate de brand, rolul pe care brandul îl joacă în influenţarea alegerii consumatorului, măsura în care brandul poate impune preţuri premium (mai ridicate) sau poate spori permanent veniturile companiei.
Clasamentul din 2012 vine cu şase noi intrări: Pampers pe locul 34, Facebook pe 69, Prada pe 84, Kia pe 87, Ralph Lauren pe 87 şi Mastercard pe locul 94.
Printre brandurile care au o valoare mai mare în 2012 faţă de ediţia precedentă se numără şi Apple, companie a cărei valoare a crescut cu 129% în ultimul an, în ciuda dispariţiei lui Steve Jobs. Aceasta este şi cea mai mare creştere înregistrată în clasamentul celor mai valoroase branduri, realizat de Interbrand.
Amazon a crescut cu 46% în urma lansării Kindle Touch şi Kindle Fire în 175 de ţări, Samsung cu 40%, după ce a devenit şi cel mai mare producător de smartphone-uri din lume (are o cotă de piaţă de 32,6% la nivel global), Nissan cu 30%, iar Oracle a crescut cu 28%.
Brandurile din tehnologie sunt cel mai bine reprezentate în clasamentul Interbrand, în condiţiile în care cinci din primele zece poziţii ale topului sunt ocupate de Apple, Google, Microsoft, Intel şi Samsung.
Iată, în continuare, care sunt primele 25 de branduri prezente în clasamentul realizat de Interbrand, la ce valoare se ridică acestea şi cum au evoluat/involuat în raport cu anul precedent: