Președintele Consiliului Național de Conducere al AUR, Claudiu Târziu, îl acuză pe Klaus Iohannis de minciună, după ce acesta a declarat la Bruxelles că până în prezent au fost făcute doar lucrări de întreținere pe canalul Bâstroe, și nu de adâncire, fiind un mit faptul că au existat astfel de acțiuni.

Klaus Iohannis minte cu nerușinare atunci când susține că au fost făcute doar lucrări de întreținere pe canalul Bâstroe. Rezultatele măsurătorilor, scurse în presă în data de 16 mai, au arătat altceva, și anume că s-au făcut dragaje de adâncire pentru a ajunge la 7 metri, ca să poată trece nave de mare tonaj. De aceea, s-a și pus batista pe țambal pe acest subiect. Mai mult, doi oficiali ucraineni au anunțat recent că țara vecină va începe lucrări pentru adâncirea şi mai mult a Canalului Bâstroe, astfel încât să-şi extindă rutele alternative pentru exportul cerealelor. De ce a ales să-i mintă pe români Klaus Iohannis tocmai de la Bruxelles? Întreg comportamentul său din ultima vreme pare să trădeze deviza ”totul pentru ucraineni, nimic pentru români”, a declarat Claudiu Târziu.

Alianța pentru Unirea Românilor a rămas singurul partid care atrage atenția public că distrugerea de către Ucraina a Deltei Dunării reprezintă o amenințare reală și se va produce în curând. România trebuie să folosească toate pârghiile și instrumentele de care beneficiază ca membru al Uniunii Europene și al NATO, pentru a salva pentru prezent și pentru generațiile viitoare Delta Dunării, o bogăție inestimabilă a țării, rezervație a biosferei înscrisă în Patrimoniul Mondial UNESCO.

Klaus Iohannis anunță că pe canalul Bâstroe s-au efectuat doar lucrări de întreținere

Acuzațiile lui Claudiu Târziu vin în contextul în care, în urmă cu câteva zile, președintele Iohannis a declarat la Bruxelles că lucrările de pe canalul Bâstroe au fost doar de întreținere.

„Dacă se vor face alte lucrări decât de întreţinere, care sunt absolut în regulă, acestea nu se pot face fără să fie cooptate entităţile internaţionale care se ocupă de protejarea Deltei Dunării şi fără România”, a precizat șeful statului, adăugând, „vor să existe un trafic mai intens pe Dunăre şi aici noi putem în continuare să mai facem câteva îmbunătăţiri şi instituţionale, dar şi în felul în care se navighează pe Sulina, pentru a îi ajuta”.

„În al doilea rând, m-aţi întrebat de Bâstroe. Există demult intenţia ucraineană de a folosi, într-un mod rezonabil, Canalul Bâstroe pentru a ieşi la Marea Neagră. Dacă se vor face lucrări sau nu, rămâne de văzut. Până acum totul a fost un mit. Nu s-au făcut lucrări de adâncire. Ultimele măsurări au arătat că s-au făcut lucrări de întreţinere. Dacă se vor face alte lucrări decât de întreţinere care sunt absolut în regulă, acestea nu se pot face fără să fie cooptate entităţile internaţionale care se ocupă de protejarea Deltei Dunării şi fără România. Deci nu cred că există aici o discuţie şi cel puţin discuţia care a fost s-a dovedit a fi contraproductivă. Însă este adevărat: ucrainenii vor să existe un trafic mai intens pe Dunăre şi aici noi putem în continuare să mai facem câteva îmbunătăţiri şi instituţionale, dar şi în felul în care se navighează pe Sulina, pentru a îi ajuta”, a conchis preşedintele României.