Bancpost este responsabilă pentru publicitatea negativă pe care şi-o face, deoarece promovează abuzurile şi lipsa de respect pentru clienţi, susţin mai mulţi clienţi nemulţumiţi ai băncii, care apreciază că atitudinea preşedintelui instituţiei de credit are caracter de intimidare.
„Nici unul dintre membrii grupului nu poate fi făcut responsabil de reclamă negativă, deoarece acţiunile grupului vin ca răspuns la acţiunile băncii. Banca este responsabilă de publicitatea negativă pe care şi-o face, deoarece această instituţie promovează abuzurile şi nerespectarea clienţilor. Dacă Bancpost se aşteaptă la o complicitate a clienţilor şi la tăcere ca nu cumva să i se creeze o imagine negativă, aceste aşteptări sunt false”, se spune într-un comunicat al grupului împotriva clauzelor abuzive care se regăsesc în contractele de credit Bancpost.
Membrii grupului apreciază că atitudinea preşedintelui Bancpost, Mihai Bogza, are caracter de intimidare şi sunt de părere că oficialul băncii nu a reuşit să-şi atingă scopul.
„Este mult mai bine ca neînţelegerile să fie rezolvate prin parteneriat decât pe cale juridică. Dacă aceşti clienţi care merg în instanţă şi fac publicitate negativă vor avea în viitor nevoie de restructurări ale creditelor, este puţin probabil ca acea bancă cu care au intrat în conflict deschis să îi mai ajute”, a declarat Mihai Bogza, citat de MEdiafax.
Clienţii din grupul împotriva clauzelor abuzive care se regăsesc în contractele de credit Bancpost menţionează că nu au avut şi nu au ca scop acţionarea în judecată a băncii, ci respectarea prevederilor ordonanţei privind creditele populaţiei.
„Atât timp cât actele adiţionale vor reflecta corect prevederile ordonanţei, nu se ia in calcul instanţa de judecată. Totuşi, dacă Bancpost nu îşi va alinia creditele noilor prevederi legale, atunci grupul va apela la toate mijloacele legale menite să apere orice cetăţean român de abuzuri. Aceşti clienţi nu aşteaptă pomană de la bancă, nu vor reeşalonări, nu vor refinanţări, vor doar ca instituţia să-şi asume contractele încheiate. Dacă Bogza ar fi cerut o situaţie cu acei clienţi care nu au semnat actul adiţional, ar fi observat că majoritatea sunt persoane care şi-au demonstrat bonitatea, din clasa medie, cu un nivel de informare bun şi care sunt implicaţi activ în societate”, se mai spune în comunicat.
Totodată, clienţii Bancpost susţin că actele adiţionale postate pe site-ul băncii sunt „total diferite” de cele propuse personalizat către clienţi.
Grupul clienţilor nemulţumiţi ai Bancpost reuneşte în prezent circa 850 de persoane şi susţine implementarea necondiţionată a prevederilor care se regăsesc în legislaţia privind protecţia consumatorilor, respectiv OUG 21/1992, Legea 193/2000 şi OUG 50/2010, în vederea eliminării clauzelor abuzive din contracte.
În ultima perioadă tot mai mulţi clienţi nemulţumiţi ai băncilor s-au organizat în grupuri pe internet unde discută despre problemele întâmpinate şi se pregătesc pentru a declanşa procese colective împotriva instituţiilor de credit, considerând că acestea încalcă prevederile OUG 50/2010, dar şi unele reglementări mai vechi.
În luna iunie, Guvernul a aprobat Ordonanţa de Urgenţă 50/2010, privind contractele de credit pentru consumatori, pe baza unui proiect elaborat de ANPC, care transpune în legislaţia românească Directiva Europeană 48/CE/2008 şi extinde cadrul de aplicare, printre cele mai cunoscute prevederi ale actului normativ fiind eliminarea comisionului de rambursare anticipată la creditele cu dobândă variabilă şi calcularea dobânzii în funcţie de un indice de referinţă transparent, la care se adaugă o marjă fixă, care nu poate fi modificată faţă de contractul iniţial.
SURSA: Mediafax