In ceea ce priveste produsele noastre, as vrea sa subliniez faptul ca acum putem oferi un pachet complet, care cuprinde protectia financiara atat in caz de deces, cat si in cel de imbolnavire, cand este necesara o interventie chirurgicala. La acestea se adauga produsele de pensii, foarte apreciate de clienti anul trecut.
Care sunt principalele obiective ale AVIVA in 2003 ?
Carl Boehr: Dupa ce in 2002 am insistat pe aspectele calitative ale activitatii noastre, anul acesta dorim sa adaugam la realizarile precedente o crestere cantitativa semnificativa. Intentia noastra este aceea de a spori considerabil numarul de distribuitori si bineinteles de a ne majora segmentul ocupat pe piata. Anul trecut am ajuns pe locul patru in topul asiguratorilor de viata. Pasul urmator este sa ajungem pe locul trei si sa detinem in decurs de 1-2 ani un procent de circa 10% din piata.
La inceputul anului ati adaugat produselor companiei anumite clauze speciale. Despre ce este vorba ?
Carl Boehr: Ceea ce am lansat in ianuarie 2003 sunt clauze medicale care se adauga produselor deja existente. Este vorba despre o indemnizatie oferita in cazurile de interventii chirurgicale si spitalizare, cauzate fie de un accident, fie de o imbolnavire. Acum clientii nostri pot beneficia de bani daca doresc sa se retraga din activitate sau daca se intampla ceva care le afecteaza starea sanatatii. Toate acestea se pot include intr-o singura polita.
Veti lansa si alte produse noi in 2003 ?
Carl Boehr: Anul acesta vom adauga la oferta noastra produse care se incadreaza in categoria beneficiilor oferite salariatilor, precum si alte produse de pensii. Toate acestea se vor incadra in filozofia generala a companiei, aceea de a oferi clientilor atat economii pe termen lung, cat si o valoare reala a protectiei. De la AVIVA ei pot cumpara pura protectie sau pura economisire, dar si o combinatie dintre cele doua componente.
Ce v-ati propus anul acesta in privinta extinderii retelei teritoriale a companiei ?
Carl Boehr: In 2002 am deschis cinci noi agentii, ajungand la un total de 18, astfel ca avem suficiente puncte de distributie pentru aceasta etapa a dezvoltarii noastre si o buna reprezentare in teritoriu. Din acest motiv, in 2003 vom incerca in principal sa marim numarul de membri ai fortei de vanzari a companiei si ne vom concentra pe cresterea productivitatii punctelor de distributie.
Prin ce credeti ca se deosebesc agentii AVIVA de cei ai altor companii ?
Carl Boehr: Cred ca diferenta consta in modul de abordare a clientilor. Agentii nostri nu vand doar asigurari de viata, ci ei sunt interesati cu adevarat sa-i ajute pe oameni sa-si planifice un viitor financiar sigur. Aceasta este de altfel si misiunea companiei noastre.
Nu este insa o granita foarte subtire ?
Carl Boehr: Probabil ca este. Intr-o lume ideala ar fi frumos sa spui ca toata lumea lucreaza cu aceasta metoda a consilierii reale. In realitate nu este insa asa. Faptul de a sti ceea ce vrem sa facem ar trebui sa ne diferentieze de altii. Acest lucru se vede si in parametrii concreti ai companiei. Prima medie pe produs este mai mare la noi, iar persistenta produsului este mai buna. Cu toate acestea am pornit pe un drum in care este intotdeauna loc de mai bine, astfel ca, in timp, granita de care vorbiti nu va mai fi atat de subtire.
Anul acesta este prevazut sa apara legea pensiilor ocupationale (pilonul III). Este AVIVA interesata sa intre in acest business alaturi de sindicate, sau veti astepta pana cand pilonul II va deveni operativ ?
Carl Boehr: Cu siguranta, expertiza noastra se leaga de pilonul II si nu ne asteptam atunci cand am venit in Romania sa dureze atat de mult implementarea acestui pilon. In prezent insa, tinand cont de noul context, trecem in revista tipurile de parteneriate posibile si vom lua o decizie la momentul potrivit.
O alta reglementare aplicabila din acest an vizeaza impozitarea asigurarilor de grup la venitul global. Credeti ca aceasta masura va afecta incasarile AVIVA?
Carl Boehr: Noi nu lucram inca in acest domeniu al asigurarilor de grup, ceea ce inseamna ca acest lucru nu ne va afecta cum ii afecteaza pe altii. Insa in ceea ce priveste conceperea produselor pentru viitor va trebui sa luam in calcul toate aceste lucruri, pentru ca in continuare vrem sa oferim o valoare reala clientului si bineinteles companiei.