„Unui client care se apropie de situația în care i-ar fi imposibil să-și mai plăteasca ratele de leasing îi recomandăm să comunice cu noi din timp, activ, și să solicite rescadențare sau să găsească un alt utilizator către care să cesioneze contractul. Îl sfătuim să evite situația în care are mai multe rate restante, pentru ca odată intrat pe această spirală îi va fi foarte greu să se redreseze și să-și continue activitatea”, afirmă Felix Daniliuc.
Astfel, renunțarea la contract nu este o soluție, întrucât pentru sumele nerecuperate în urma revânzării bunului finanțatorul se îndreaptă pe cale legală împotriva utilizatorului. În prezent, circa 90% dintre clienții Raiffeisen Leasing aflati în situația de executare a bunurilor achită suma nerecuperată de companie, chiar și după ce bunul a fost revândut.
Și reprezentanții BT Leasing afirmă că „în primul rând, clientul care nu-și mai poate plăti ratele la un contract de leasing trebuie să vina și să spună unde are greutăți. Astfel, soluțiile sunt găsite împreună cu acesta în funcție de momentul crizei în care se află, de potențialul de revenire într-o anume perioadă de timp”. În marea majoritate a cazurilor aceste soluții sunt foarte customizate.
„Ca și ultimă apariție, putem aminti și soluții care nu țin neapărat de specificul unui finanțator. Ajutorul poate veni și din găsirea de conexiuni în mediul de business care pot fi livrate clientului. Se încearcă astfel participarea alături de acesta, pentru găsirea de noi clienți, noi parteneri în afacerea sa sau noi piețe de desfacere”, declară Titus Nicoară, director general al companiei BT Leasing.
Printre soluțiile clasice propuse de companiile de leasing, reeșalonarea debitului acumulat, prelungirea contractului sau acordarea unei perioade de grație. Mai mulți reprezentanți ai firmelor de leasing relevă faptul că alternativa de recuperare a bunului este aplicabilă numai în cazul în care firma de leasing a epuizat toate alternativele de continuare a relației contractuale cu utilizatorul.