Cu apropierea sărbătorilor de iarnă, CEC Bank vine cu un avertisment important pentru clienți. Instituția bancară îndemnă la vigilență în fața tentativelor de fraudă online care se intensifică în această perioadă festivă.
Atenție la fraudele din perioada sărbătorilor
CEC Bank îi îndeamnă pe clienți să fie precauți și să se ferească de orice oferte sau promisiuni de câștiguri rapide, în special cele primite prin intermediul e-mail-urilor, SMS-urilor sau link-urilor suspecte. Instituția financiară a subliniat că nu solicită niciodată informații confidențiale, cum ar fi datele bancare sau parolele, prin intermediul mesajelor online.
Întrucât sărbătorile de iarnă aduc cu ele o creștere a cumpărăturilor online, CEC Bank a atras atenția asupra necesității de a fi vigilent în fața posibilelor amenințări. Oamenii sunt încurajați să fie atenți la orice semn de fraudă, să verifice sursa informațiilor și să contacteze direct banca în cazul oricăror îndoieli.
„Ai grijă la tentativele de fraudă care vin frumos ambalate în promisiuni de câștiguri rapide și cadouri în perioada sărbătorilor de iarnă. Verifică orice informație primită și link-urile/mail-urile/SMS-urile suspicioase și nu oferi date bancare sau personale”, transmite banca într-o postare pe conturile de socializare.
Fraudele cibernetice devin tot mai sofisticate și în fața acestor amenințări, clienții sunt îndemnați să acorde o atenție sporită detaliilor și să nu se lase atrași de promisiuni nerealiste.
Banii pierduți se recuperează foarte greu sau deloc
Un raport recent arată că doar 7% dintre victimele fraudelor din mediul online, la nivel internaţional, reuşesc să îşi recupereze banii pierduţi. De asemenea, aproximativ 60% dintre respondenţi au declarat că aceste atacuri le-au provocat un impact emoţional foarte puternic.
În cazul tranzacţiilor bancare, acestea sunt automate şi nu pot fi anulate, context în care experţii recomandă utilizarea cardurilor virtuale, pentru un plus de siguranţă.
Pentru a ne asigura un plus de siguranță în timpul cumpărăturilor online sau la punctele de vânzare cu card bancar, se poate opta pentru deschiderea unui cont secundar, la care pot atașa un card, preferabil virtual.
Astfel, avem un control total asupra situației, putând decide suma de bani pe care dorim să o cheltuim și transferând-o din contul principal. Indiferent de circumstanțe, un infractor nu va avea niciodată posibilitatea să cheltuiască mai mult decât suma disponibilă pe acel card virtual.
Cum ne asigurăm de securitatea informațiilor personale și financiare online?
Parole unice. Se recomandă folosirea unei parole unice pentru fiecare cont online pentru a preveni accesul neautorizat în cazul compromiterii unei parole.
Schimbarea regulată a parolelor. Schimbarea periodică a parolelor contribuie la reducerea riscului de acces neautorizat pe termen lung.
Autentificare cu doi factori (2FA). Utilizarea autentificării cu doi factori adaugă un nivel suplimentar de securitate, solicitând, pe lângă parolă, o verificare suplimentară, cum ar fi un cod primit pe telefonul mobil.
Prudență cu informațiile personale. Se recomandă precauție în privința informațiilor personale pe platformele publice pentru a evita expunerea la riscuri precum furtul de identitate.
Să ne îndoim de ofertele prea bune. Este indicat să nu furnizați detalii bancare în cazul ofertelor care par prea bune pentru a fi adevărate, deoarece acestea pot fi înșelătorii sau scheme frauduloase.
Atenție la accesul la distanță. Nu trebuie să permiteți accesul la distanță la dispozitivele dumneavoastră prin aplicații de tip AnyDesk, LogMeIn etc., în special în situațiile în care persoane necunoscute oferă ajutor sau suport tehnic.
Atenție la apelurile sau mesajele neașteptate. Este important să fiți sceptici în fața apelurilor sau mesajelor primite de la „experți” care vă cer să împărtășiți detalii sensibile sau să investiți bani, deoarece acestea pot fi tentative de fraudă.