În perioada următoare, Groupama Asigurări, unul dintre liderii pieţei de asigurări din România, va acoperi în mod excepțional riscurile asociate epidemiei de coronavirus pentru clienții actuali și cei care vor încheia Asigurare medicală integrală, Asigurare de viață și Asigurare de călătorie în străinătate.
Decizia a fost luată în ciuda faptului că practica standard, la nivel de industrie și valabilă pe plan internațional, exceptează pandemiile din contractele de asigurare. Astfel, Groupama Asigurări continuă să fie alături de clienții săi, dovedind că responsabilitatea și solidaritatea sunt valori care o ghidează, chiar și în momente extrem de delicate.
„Am luat această decizie contrară practicii standard, pentru că traversăm o perioadă dificilă, la nivelul întregii societăți, și este important să încercăm să facem tot ce ține de noi pentru a ajuta. Am luat măsuri pentru prevenirea contagiunii, pentru siguranța colegilor, clienților și a partenerilor noștri, dar am căutat soluții să mergem și mai departe de atât și mai aproape de meseria noastră. Suntem, înainte de orice, oameni și înțelegem că acum este momentul să ajutăm, că orice ajutor este binevenit și contează. Ne dorim să putem susține această măsură până la ieșirea din criză, sper să reușim”, a declarat Călin Matei, Director General Adjunct, Groupama Asigurări.
Clienții ar putea beneficia de acoperire în cazul în care sunt spitalizați din cauza infecției cu COVID-19
Astfel, clienții care au o poliță medicală integrală valabilă sau care o vor încheia în perioada următoare pot beneficia de acoperire în situația în care sunt spitalizați în sistemul public, din cauza infecției cu COVID-19. Spitalizarea va putea fi acoperită și în cazul poliței de viață, alături de decesele cauzate de infecția cu virusul COVID-19 și exonerarea de la plata primelor, ca urmare a decesului.
Orice alte evenimente incluse în asigurările de viață, cauzate de infecția cu acest virus, nu vor fi acoperite, precum cazurile de izolare sau carantină, sub asigurarea suplimentară de incapacitate temporară de muncă. În acest context, Groupama Asigurări va solicita o scrisoare medicală ce conține diagnosticul și simptomele ce conduc la acordarea concediului medical și declarație pe proprie răspundere a medicului că asiguratul nu se află sau nu s-a aflat în izolare sau carantină.
Clienții cu asigurare de călătorie în străinătate pot beneficia de asistență medicală de urgență
Clienții care au deja sau încheie asigurarea de călătorie în străinătate pot beneficia de asistență medicală de urgență și repatriere pentru evenimentele cauzate de diagnosticarea cu COVID-19. Aceste servicii vor fi acoperite, în limita sumei asigurate, în țările fără alertă de călătorie sau incluse în zonele de risc galbene și, în limita a 500 euro, în țările incluse în zonele de risc roșii, conform listei zonelor afectate, publicată de Institutul Național de Sănătate Publică România, www.cnscbt.ro.
În cazul asigurării suplimentare de anulare a călătoriei (Storno), vor fi acoperite situațiile de îmbolnăvire sau deces, ca urmare a diagnosticării cu COVID-19 și nu vor fi acoperite cazurile de izolare sau carantină. Totuși, clienții Grupama Asigurări pot beneficia de acoperirea evenimentelor cauzate de izolare sau carantină și a celor cauzate de diagnosticarea cu COVID-19, în cazul asigurării suplimentare de întrerupere sau extindere a călătoriei, în limita sumei asigurate.
Aceste decizii se află în linia obiectivului Groupama Asigurări de a asigura continuitate clienților săi în situații neprevăzute. Ele se aplică evenimentelor produse începând cu data de 11.03.2020 și rămân în vigoare până în momentul în care vor fi anunțate modificări, ca urmare a unor reevaluări interne regulate.
Despre Groupama Asigurări:
Groupama Asigurări, lider pe piaţa de asigurări din România, este recunoscut pentru calitatea serviciilor şi soluţiile flexibile de asigurare oferite celor peste 1 milion de clienţi individuali şi peste 80,000 de companii. Parte a unui grup internaţional de asigurări şi servicii financiare, mutualist si cu o istorie de peste 100 de ani, cu 32.600 de angajaţi deservind peste 13 milioane de clienţi la nivel global, Groupama Asigurări îşi orientează strategia de dezvoltare în jurul celui mai important partener al său, clientul, pentru care dezvoltă produse şi servicii simple şi flexibile, adaptabile nevoilor acestuia, care să îi asigure continuitatea planurilor atunci când apar evenimente neprevăzute.