Clienții ING Bank România și-au folosit mai des telefonul mobil pentru accesarea produselor din portofoliul băncii. Așadar, aproximativ 44% din totalul creditelor de nevoi personale au fost accesate în Home’Bank, iar peste 50% dintre fondurile mutuale de investiții au fost deschise în platforma de internet banking de către clienții băncii în perioada de izolare.
„Modelul nostru de business a promovat constant banking-ul digital, astfel încât clienții noștri să poată accesa produsele și serviciile noastre de oriunde și oricând. În ultimele luni, sănătatea și siguranța clienților noștri a fost în centrul preocupărilor noastre. Astfel, i-am încurajat să utilizeze canalele digitale pentru a-și administra cheltuielile și pentru a comunica cu noi. Așa a rezultat campania #StayAtHome’Bank. În continuare, ne propunem să rămânem aproape de clienții noștri și să le oferim o experiență personală, simplă și smart. În completarea produselor și serviciilor existente, suntem încrezători, în special, că soluții precum Round Up sau noul curs valutar preferențial extrem de avantajos vor reprezenta o diferență semnificativă pentru clienții noștri”, a declarat Javier Montes Pita, Head of Retail ING Bank România.
Home’Bank – o singură aplicație mobilă, multiple incursiuni digitale
În perioada stării de urgență, cu peste 95% dintre angajații din sediul central lucrând de acasă, ING Bank a continuat să aducă îmbunătățiri aplicației de mobile banking, potrivit feedback-ului primit de la clienți și a făcut tranziția către o tehnologie nativă, care aduce o performanță sporită și o mai bună experiență de utilizare. Noile actualizări au inclus modul de autentificare instantaneu pe dispozitivele înregistrate, dar și un meniu ușor de navigat, care asigură o vizibilitate foarte bună asupra tuturor opțiunilor disponibile. Mai multe opțiuni și facilități vor putea fi accesate în perioada următoare, aceasta reprezentând doar o primă etapă dintr-un proces amplu de transformare a aplicației Home’Bank.
Din 1,4 milioane de clienți din segmentul de Retail, aproximativ un milion folosesc activ Home’Bank. Aproape 50.000 de noi clienți și-au activat contul de ING Home’Bank în perioada martie – mai. În ceea ce privește gradul de utilizare, în primele cinci luni din 2020, clienții ING au generat un trafic de peste 79,9 milioane de sesiuni și au efectuat aproximativ 19,8 milioane de tranzacții, dintre care mai mult de 90% au provenit de pe dispozitive mobile.
Totodată, numărul de tranzacții e-commerce între 16 martie şi 15 mai s-a majorat cu 27% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, ceea ce reprezintă o rată normală de creștere în raport cu anul precedent, însă valoarea acestora a crescut cu aproximativ 20%. Ziua în care s-au înregistrat cele mai multe tranzacții în rândul clienților ING Bank România a fost 10 aprilie, cu aproape 250.000 de tranzacții online.
Comportamentul de consum al clienților ING Bank România în perioada regimului de izolare
Categoria FMCG, reprezentată în special de supermarket-uri a beneficiat, în mod previzibil, de cea mai mare creștere în materie de vânzări. Așadar, deși numărul tranzacțiilor a scăzut în perioada stării de urgență, valoarea totală a acestora a crescut, generând o creștere de până la 50% a valorii medii a unui bon de cumpărături pentru clienții ING Bank România.
Pe locul doi, sectorul de redecorare a locuinței (mobilier, amenajări interioare, materiale de construcții) a înregistrat o creștere de 23% la mijlocul lunii martie, comparativ cu mediile săptămânale ale lunii februarie, întrucât clienții ING au avut nevoie să își optimizeze spațiul pentru a lucra de acasă sau pentru a-și petrece timpul mai confortabil.
La polul opus, cea mai afectată categorie a fost cea a călătoriilor, unde volumul total săptămânal al sumelor cheltuite a scăzut cu până la 96% comparativ cu media săptămânală din februarie pentru bilete de avion, agenții de turism și hoteluri. De asemenea, cheltuielile asociate categoriei transport au înregistrat scăderi semnificative, de până la 80% pentru închirierile de mașini şi transportul în comun.
Tranzacțiile în sectorul reprezentat de restaurante și fast food au scăzut cu până la 90% în ultimele două săptămâni din martie față de media săptămânală a lunii februarie. Clienții ING au preferat să folosească aplicațiile de livrare de mâncare, care au avut creșteri de până la 100% în lunile martie și aprilie, în raport cu luna februarie.
Subcategoria reprezentată de filme, cinematografe, teatre și jocuri a înregistrat o ușoară scădere la începutul stării de urgență, însă ulterior a revenit la același nivel din perioada anterioară, ca urmare a utilizării mai accentuate de către clienții ING a platformelor de streaming. Subcategoria de muzică este singura care a înregistrat creșteri constante începând cu a doua jumătate a lunii martie, creșteri generate de aplicațiile pentru muzică.