Principalii jucători ai pieţei de servicii medicale private din România au afişat creşteri considerabile ale cifrei de afaceri în prima jumătate a anului în curs.

Cu toate că estimările nu sunt foarte optimiste şi situează piaţa la acelaşi nivel de anul trecut, de 350 – 400 de milioane de euro, creşterea numărului de clienţi, deschiderea de noi unităţi şi diversificare serviciilor au impulsionat business-ul clinicilor medicale private.

Creşteri între 20% şi 75%

Centrul Medical Unirea, lider pe segmentul de abonamente medicale corporate şi operatorului celei mai mari reţele proprii de policlinici şi spitale din România, anunţă o creştere de 75% a cifrei de afaceri pentru primele 6 luni ale acestui an, la peste 30 de milioane de lei (comparativ cu 17 milioane de lei anul trecut).

În acelaşi timp, Medsana a înregistrat în primul semestru al acestui an o cifră de afaceri de 13 milioane de lei, în creştere cu 20% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce Sanador a raportat o majorare cu 36% a business-ului, la peste  22,5 milioane de lei.

Clienţi mai mulţi, chiar şi pe timp ce criză

Pentru mare parte dintre jucătorii de profil, extinderea şi creşterea numărului de clienţi a reprezentat cheia succesului.

„Toate investiţiile realizate anul trecut au dat roade în 2009 şi ne aflăm în faza în care dezvoltăm toate aceste capacităţi şi continuăm să ne extindem”, a declarat Sergiu Neguţ, director executiv al Centrului Medical Unirea. De la începutul lui 2009, CMU a deschis deja trei clinici în Ploieşti, Constanţa şi Bucureşti, cât şi banca de celule stem. Şi în cazul Medsana, creşterea cifrei de afaceri a fost determinată de noi deschideri. În acest an, compania a inaugurat un nou centru medical la Ploieşti.

Pe lângă extindere, creşterea numărului de clienţi şi de servicii oferite a avut un impact pozitiv.

Centrul Medical Unirea a înregistrat în primele 6 luni ale anului un avans de peste 100% a numărului de clienţi, cu precădere pe segmentul de retail. De asemenea, în comparaţie cu anul trecut, numărul de abonamente corporate Medsana a crescut cu 15%, segmentul de retail – persoane fizice înregistrând şi el o creştere de 20%.

Şi Sanador a raportat un avans semnficativ al numărului de clienţi, de 25% comparative cu acelaşi semestru al anului trecut.

Planuri de extindere şi consolidare

După o primă jumătate de an foarte bună, operatorii de clinici private au planuri optimiste şi pentru a doua jumătate, când cel mai probabil creşterile se vor tempera. Cu toate acestea, planurile CMU pentru acest an vizează creşterea veniturilor din zona de retail şi îmbogăţirea ofertei prin deschiderea şi extinderea de noi clinici în Bucureşti şi în ţară.

„Având în vedere cererea semnificativă pe segmentul de retail şi contribuţia noilor clinici din Bucureşti şi din ţară, CMU estimează o creştere de 45% a vânzărilor în 2009, până în jurul valorii de 16 milioane euro”, mai spune Sergiu Neguţ.

Medsana mizează, de asemenea, pe creşteri. Compania estimează până la finele anului 2009, o cifră de afaceri de aproximativ 7,5 milioane euro şi va continua planurile de investiţii prevăzute în strategia de dezvoltare pentru acest an, strategie care prevede inaugurarea a două noi clinici în Bucureşti, precum şi reluarea discuţiilor şi stabilirea detaliilor referitoare la spitalul Medsana.   

2009 este un an de consolidare a business-ului şi pentru Sanador. „Ne consolidăm clinicile pe care le deţinem deja, mai ales în tehnologie”, a declarat Doris Andronescu, directorul general al Sanador, într-un interviu acordat anterior pentru capital.ro.