Fara a fi o masina spectaculoasa (nu impresioneaza in mod deosebit la capitolul design), noul Clio Symbol satisface insa in mare masura pretentiile cumparatorului roman ce opteaza pentru autoturisme de clasa mica: portbagaj incapator, consum redus si, nu in ultimul rand, un pret accesibil.
Cu o capacitate de 510 litri, portbagajul lui Clio Symbol este cel mai mare din clasa sa. Comparativ, spatiul de depozitare a bagajelor la Skoda Fabia este de 248 litri, iar cel al lui Peugeot 206 doar de 240 litri. Capacitatea mare a portbagajului este, de altfel, principalul motiv pentru care vanzarile de Clio Symbol au fost pe piata locala semnificativ mai mari decat cele ale fratelui Clio. In fata acestui avantaj, faptul ca Symbol este facut in Turcia, iar Clio Clasic in Franta n-a contat foarte mult, calitatea masinilor Renault fiind recunoscuta indiferent de tara unde sunt produse.
Clio Symbol este masina care asigura grosul vanzarilor Renault in Romania, dar si in Ungaria sau Slovacia. Situatia este similara si pe alte piete. Principalul debuseu comercial pentru Clio Symbol este Turcia (41.000 de masini vandute de la lansarea in 1999), modelul ocupand in 2001 prima pozitie in topul vanzarilor din Rusia (3.357 unitati), Ucraina sau Algeria (3.345 unitati).
Pe piata romaneasca, francezii si-au fixat obiectivul de a comercializa 2.500 de bucati din acest model in urmatoarele opt luni, dupa ce pe tot parcursul anului trecut au vandut 2.557 de bucati.
Principala noutate adusa de Clio Symbol anul acesta este insa motorul Diesel, acesta lipsind pana acum din echiparea modelului.
„Cresterea vanzarilor de autoturisme Diesel din import a fost anul trecut de circa 70-80%, peste cresterea medie. Popularitatea acestor modele este foarte mare in continuare, iar Renault a stiut sa profite de aceasta tendinta, montand pe Clio Symbol un Diesel performant”, declara Florin Micu, director Autoexpert.
Noul motor Diesel este de tip turbo-diesel common-rail (1,5 dCi, 65CP), avand un consum de 4,7 litri in ciclu mixt (urban-extraurban), respectiv sase litri in ciclu urban. La acesta se adauga alte doua variante de motorizare pe benzina, una de 1,4l/75CP, iar cea de-a doua de 98CP.
In privinta pretului, cel mai ieftin Clio Symbol (varianta Authentique), costa 6.670 euro, pret fara taxe, in timp ce varful de gama (Expression) ajunge la 8.401 euro (fara taxe). Daca de la primul nivel de echipare Renault ofera airbag pentru sofer, directie si frane asistate, preechipare audio, incepand cu cel de-al doilea nivel dotarile de serie sunt mult mai generoase, incluzand aer conditionat, geamuri si oglinzi electrice, radio comandat de la volan sau proiectoare de ceata.
In afara achizitiei cu plata integrala, Clio Symbol se poate cumpara si in leasing. Varianta oferita de Renault prin RCI Leasing Romania este cea de leasing financiar, care se adreseaza atat persoanelor fizice cat si celor juridice. Noutatea o reprezinta insa avansul mic acceptat de finantator. Valoarea minima a acestuia este de 10% din pretul CIP, ceea ce inseamna ca varianta de baza a lui Clio Symbol se poate achizitiona platind un avans de 667 euro si o rata lunara de 203 euro, la care se adauga asigurarea de 33 euro. Calculul este facut pentru un leasing pe trei ani.    

Pret fara taxe 6670 euro
Avans (%)    Valoare    Rata lunara
        12 luni    24 luni    36 luni
10%    667    499    276    203
15%    1.001    494    271    198
20%    1.334    489    266    193
25%    1.668    459    250    181
30%    2.001    428    233    169
40%    2.668    367    200    145
50%    3.335    306    166    121
Nota: Pretul nu include asigurarea (33 euro/luna) si taxa administrativa (200 euro)