ca un club pentru studenti ar fi neaparat necesar si ar avea trecere la colegii lor. Cu ajutorul prietenilor si cu bunavointa conducerii facultatii, ideea de afacere a fost pusa in practica. „Ne-am intalnit pentru a discuta cu prodecanul, care a fost de acord, in principiu, cu aceasta colaborare. Mai ramanea sa realizam un proiect si sa gasim bani pentru investitie”, spune serban Razvan. Cei doi tineri au dorit ca rezultatul investitiei sa nu fie un simplu bufet. De aceea, pe langa mancare si bauturi calde sau racoritoare, in spatiul destinat clubului, denumit „Social Club”, se desfasoara dezbateri, expozitii foto si se proiecteaza filme. Iar pe viitor, se va face chiar mai mult. „Cu investitia initiala a fost mai greu. Pana la urma, dat fiind ca nu puteam accesa un credit bancar din cauza garantiilor, am rugat doi prieteni sa contracteze cate un credit de consum, a cate 1.300 de euro, urmand ca firma noastra sa plateasca ratele”, explica serban. Cei doi tineri recunosc ca au avut mare noroc cu ajutorul pe care l-au primit din partea facultatii, mai exact mobilierul. Ei au cumparat apoi aparatura pentru bar si au angajat bucatarul. „Am apelat la facilitatea Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca referitoare la angajarea de someri cu varsta de peste 45 de ani. Astfel, avem anul acesta o subventie de un salariu minim pe economie pentru bucatarul nostru”, spune serban.Cheltuielile lunare ale firmei se ridica la aproximativ 26 de milioane de lei. Surprinzator, desi are la activ doar patru luni de activitate, afacerea nu a inregistrat pierdere, ba chiar are putin profit. Asta in conditiile in care cei doi asociati nu au incasat nici un salariu. Explicatia consta in faptul ca studentii Facultatii de Sociologie sunt clienti fideli si vanzarile sunt destul de mari. Acest lucru pare sa compenseze faptul ca preturile sunt mici, adica studentesti. „In incinta clubului nu se bea alcool si nu se fumeaza”, mai spune serban Razvan. In schimb, se organizeaza dezbateri, expozitii si concerte de „muzica buna”, spre exemplu, chitara clasica. Planurile de viitor includ extinderea afacerii atat in domeniu cat si catre alte activitati. Spre exemplu, ei intentioneaza sa desfasoare si activitati de catering. „Este nevoie de asa ceva pentru conferintele care se organizeaza in Universitate. De asemenea si pentru sesiunile de doctorate, diferite lansari sau seminarii”, explica serban. El a absolvit intre timp Facultatea de Sociologie si, de aceea, doreste sa realizeze cate ceva si in domeniul in care s-a specializat. „Vom face o colaborare cu o firma de consultanta pentru a oferi training in domeniul resurselor umane”, conchide acesta. Cu toate ca este o afacere care necesita mult timp si efort, asociatii considera ca merita. Cel putin atata timp cat si clientii lor, studentii, cred la fel.

Plusuri si minusuri
+ Preturile foarte mici, adaptate la bugetul studentilor, asigura o clientela fidela. Studentii nu mai gasesc nicaieri in apropiere mancare si bautura la asemenea preturi si in acelasi timp de calitate
+ Posibilitatea extinderii catre alte domenii (catering) si folosirii spatiului pentru activitati educative
+ Investitia initiala foarte mica; dat fiind ca facultatea a asigurat o mare parte din dotarea materiala a clubului

– Timpul foarte mare pe care cei doi il petrec la club, de multe ori in detrimentul timpului de studiu
– Dificultati in obtinerea de credite din cauza lipsei posibilitatii de a furniza garantii materiale