Cea mai nouă rețea socială din lume a atras atenția marilor giganți din industrie. Conform surselor, au existat chiar discuții între Clubhouse și Twitter pentru o eventuală achiziție, fiind vehiculată suma de 4 miliarde de dolari. De asemenea, în contextul succesului înregistrat de acest tip de rețea socială, companii mari precum Facebook, Twitter și Microsoft vor să lanseze cât mai curând produse similare.
Compania Twitter a avut discuții cu cei de la Clubhouse despre o eventuală achiziție, declară surse citate de Bloomberg. Acestea declară că Twitter ar fi oferit 4 miliarde dolari pentru rețeaua audio care s-a dezvoltat enorm în ultimul an. Cu toate acestea, discuțiile s-au terminat momentan fără a se ajunge la un acord și nu este clar de ce nu s-a ajuns la o înțelegere. Cele două companii nu au vrut să comenteze această informație.
În mai puțin de un an de zile, Clubhouse a avut un așa mare succes încât companii mari precum Facebook, Twitter și Microsoft vor să lanseze cât mai curând produse similare.
Această nouă rețea socială a devenit celebră pentru că nu se bazează pe poze sau text. Clubhouse este despre conversații audio în camere virtuale și de aceea a atras în această scurtă perioadă oameni extrem de cunoscuți.
Înființată în luna aprilie 2020, când cele mai multe țări erau în lockdown, nimeni nu estima că va ajunge atât de cunoscută.
Cum a ajuns să se bucure de acest succes?
Aplicația s-a bucurat de o îndelungă mediatizare după ce persoane cunoscute precum Elon Musk și Bill Gates au dat acolo interviuri. Ideea rețelei sociale este simplă. Este o rețea socială audio unde poți intra în diverse camere, poți asculta diverși oameni și poți, dacă ai noroc, să le pui și întrebări, ridicând în mod virtual mâna.
De asemenea, aplicația nu are o arhivă a discuțiilor, ceea ce înseamnă că oamenii se pot simți mai liberi să discute live, mai ales că nu se cunosc.
Rețeaua socială este diferită față de altele precum Facebook sau Twitter. Nu este organizată în jurul unui „newsfeed” ci mai mult în stilul Reddit, cu un grup de camere pe diverse domenii, camere unde moderarea se face de către useri. Aceste camere dispar odată ce discuțiile s-au terminat, iar aplicația interzice înregistrările.
Un al punct forte este că aplicația nu are, cel puțin până acum, reclame
Clubhouse se prezintă ca fiind o aplicație care creează un loc în care oamenii se pot întâlni pentru a găzdui, asculta și, în unele cazuri, pot să participe în conversațiile din comunitate.
În momentul în care o persoană deschide aplicația, îi este prezentată o listă de “camere”, precum și o listă cu cei care se află în fiecare cameră. Persoana respectivă poate intra în ce cameră dorește, doar atingând respectiva cameră sau își poate crea una proprie.
Cele mai mici camere pot avea doi – trei oameni, iar cele mai mari, chiar și câteva mii.
Sursă foto: Dreamstime