Pentru iubitorii fotbalului perioadele de timp dintre evenimentele importante din viata sportului rege se scurg de cele mai multe ori foarte greu. Informatiile sunt asteptate cu sufletul la gura, fie ca este vorba de actiuni ce au o finalitate imediata, fie de evenimente i a caror desfasurare timpul are si el un rol important. Internetul, prin atuurile sale (baza imensa de informatii, rapiditate i transmiterea datelor), a ajuns sa reprezinte pentru fani un teritoriu i care emotiile trec mai usor
Pentru iubitorii fotbalului perioadele de timp dintre evenimentele importante din viata sportului rege se scurg de cele mai multe ori foarte greu. Informatiile sunt asteptate cu sufletul la gura, fie ca este vorba de actiuni ce au o finalitate imediata, fie de evenimente i a caror desfasurare timpul are si el un rol important. Internetul, prin atuurile sale (baza imensa de informatii, rapiditate i transmiterea datelor), a ajuns sa reprezinte pentru fani un teritoriu i care emotiile trec mai usor.
Site-urile cluburilor de fotbal, chiar daca au acordul acestora sau apartin unor sustinatori impatimiti, reprezinta surse de informatii pentru cei a caror pasiune pentru acest sport se consuma i minute si chiar secunde, pina la urmatoarea itilnire cu idolii lor.
Forta financiara si seriozitatea cluburilor se reflecta, si i acest domeniu, prin designul profesionist al paginii, update-ul realizat i mod constant, aplicatii multimedia, eventuale link-uri la site-urile sponsorilor.
Majoritatea cluburilor folosesc site-ul ca pe o modalitate de a realiza o apropiere de fanii lor, i special pentru cei pentru care distanta constituie un obstacol i realizarea unei participari mai strinse la viata echipei.
in sensul acesta sunt create pentru cei interesati conturi de e-mail, care desi nu sunt stralucite ca functionalitate, realizeaza o punte itre club si fani, prin trimiterea noutatilor de ultima ora i acest mod.
Functionalitatile nu se opresc aici, ele continuind cu asigurarea unui chat i care la anumite intervale de timp participa chiar si jucatorii, i functie de timpul lor disponibil si de programarile facute de club, la date ce sunt anuntate din timp.
Vinzarea obiectelor ce poarta isemnele clubului este si ea o posibilitate luata i considerare la realizarea site-ului. Se pot procura pe aceasta cale echipamentele sportive folosite de echipa, existind posibilitatea primirii lor prin posta, cu plata prin carti de credit.
O aplicatie interesanta o reprezinta posibilitatea ascultarii meciurilor i direct, printr-o aplicatie care nu solicita atit performantele PC-ului, cit stabilitatea legaturii Internet la o rata a transferului de date suficient de buna icit sa sustina o auditie continua. Pasii ce trebuie parcursi sunt simpli, reprezentind completarea unor casute cu date personale (user, e-mail). Daca exista probleme cu legatura Internet, i sensul unei rate a transferului scazuta, se poate citi pe site comentariul celor mai importante faze ale meciului. Pentru cei interesati de vizionarea unor secvente importante din timpul meciului, se poate realiza acest lucru dupa terminarea lui, fapt ce nu necesita decit o performanta buna a placii video si un monitor care sa o poata sustine. Desigur, grafica, designul chiar si facilitatile paginii de web variaza de la o tara la alta, respectind specificul campionatelor respective si chiar felul i care suporterii traiesc meciurile echipelor favorite.
Echipele rominesti
nu prea tin la Internet
Pentru cluburile din tara noastra acest tip de legatura cu suporterii pastreaza caracteristica diferentierii cluburilor i functie de calitatea
site-ului, i sensul i care cei mari nu au lasat acest amanunt i voia sortii. Exemple de urmat sunt cele ale Stelei (www.steaua.ro) si Rapidului (www.rapid.pcnet.ro), cel al lui Dinamo (https://dinamo-online.com) neavind ica toate optiunile activate, iar restul fiind mai mult rodul unor straduinte ale fanilor de a-si manifesta i acest fel dragostea pentru echipa. Probabil ca icetul cu icetul, site-urile de acest tip se vor imbunatatii din punctul de vedere al imaginii si al diversificarii aplicatiilor, pentru bucuria suporterilor care, la urma urmei, sunt cei pentru care si prin care traieste fotbalul.