CM de fotbal creşte piaţa LCD-urilor cu 10%

Dacă în Europa vânzările de televizoare se îndreaptă către 50,2 milioane de unităţi, datorită Jocurilor Olimpice de Iarnă şi a aşteptatului Campionat Mondial de Fotbal, în România, piaţa abia se dezmorţeşte. Chiar dacă echipa României nu participă la Campionatul Mon­­dial de Fotbal de anul acesta, retailerii  şi producătorii de televizoare se pregătesc de eveniment cu promoţii şi produse noi. „Estimăm o creştere a vânzărilor în perioada campiona

Dacă în Europa vânzările de televizoare se îndreaptă către 50,2 milioane de unităţi, datorită Jocurilor Olimpice de Iarnă şi a aşteptatului Campionat Mondial de Fotbal, în România, piaţa abia se dezmorţeşte.

Chiar dacă echipa României nu participă la Campionatul Mon­­dial de Fotbal de anul acesta, retailerii  şi producătorii de televizoare se pregătesc de eveniment cu promoţii şi produse noi. „Estimăm o creştere a vânzărilor în perioada campionatului, însă probabil că impactul va fi mai mic decât cel al ediţiei precedente a Campionatului European, când am înregistrat o creştere de circa 30%“, spun reprezentanţii LG. Iar Cristian Moanţă, director de marketing la Altex, spune că „sunt de aşteptat vânzări cu 20-25% mai mari pentru o perioadă de 30-45 zile faţă de luna anterioară“. Dacă în 2008 vânzările de televizoare s-au dublat, anul acesta, contextul economic îi determină pe jucătorii din piaţă să previzioneze o creştere de sub 10%. Fără reduceri mari de preţ însă. „Reduceri spectaculoase nu vor mai fi prea curând, pentru simplul motiv că nu prea mai am de unde“, spune Alexandru Mina, Panasonic.

Televizorul ideal are diagonală de 82 cm

Aşa că cine aşteaptă scăderea în continuare a preţurilor pentru a face achiziţia mult dorită ar putea avea parte de o dezamăgire. „Preţurile te­levizoarelor LCD au scăzut în 2009 cu circa 20% faţă de 2008, însă pentru 2010 nu întrevedem o scădere mai mare de 5%“, spune Mădălin Durcă, director de marketing la pcfun.ro. Potrivit reprezentanţilor LG, preţul mediu al televizoarelor a ajuns la 1.900-2.000 de lei, dar sumele alocate de consumatori achiziţionării acestor produse nu s-au diminuat, deoarece ei au preferat să se îndrepte spre diagonale mai mari. Cele mai cerute rămân însă diagonalele de 82 cm, care se potrivesc cel mai bine dimensiunilor unui apartament. „Remarcăm  totodată creşteri atât pentru dimensiuni mai mari, cât mai ales pentru dimensiuni mai mici de 82 cm, fapt ce arată că s-a ajuns deja la o a doua achiziţie de LCD pentru aceeaşi gospodărie“, spune Adrian Olteanu, CEO la Flamingo.

Vedete de raft: LED şi Full HD


LG LE9500 
LG va lansa, încă din luna martie, o nouă gamă de televizoare, care sunt în marea lor majoritate FullHD. Este primul 3D al producătorului, construit fiind pe tehnologie LED.


Samsung LED 40B7000
„Majoritatea clienţilor s-au orientat către LCD-uri cu diagonală de 82 cm şi rezoluţie FullHD“, spune Raul Filip, AV Division Manager la Samsung Electronics România. La o diagonală de 102 inci, modelul costă 5.500 lei.