Cei doi directori aduşi la CME în locul lui Adrian Sârbu în urmă cu doi ani au reuşit să redreseze compania care deţine postul de televiziune PRO TV.
CME, Central European Media Enterprises Ltd., a anunţat marți, 27 octombrie, rezultatele financiare pentru trimestrul 3 şi pentru cele nouă luni care s-au încheiat la 30 septembrie 2015.
Veniturile nete pentru trimestrul 3 al anului 2015 au crescut cu 5% la rate constante ale cursului de schimb, până la 117,3 milioane USD, datorită creşterii cu 5% a veniturilor din publicitate TV faţă de acelaşi interval al anului trecut. Profitul operaţional înainte de depreciere şi amortizare (OIBDA) pentru trimestrul 3, care s-a încheiat la 30 septembrie 2015, aproape s-a triplat, la rate constante ale cursului de schimb, ajungând la 8,4 milioane USD.
În primele nouă luni ale anului curent, veniturile nete au crescut cu 7% la rate constante ale cursului de schimb, ajungând la 410,3 milioane USD, determinate de o creştere cu 8% a veniturilor din publicitate TV faţă de acelaşi interval al anului trecut. În aceeași perioadă, OIBDA a crescut de peste două ori la rate constante ale cursului de schimb, ajungând la 66,6 milioane USD. Fluxul de numerar liber a crescut cu 87,2 milioane USD, până la 52,9 milioane USD.
Michael Del Nin, Co-Chief Executive Officer CME, a declarat: "De când ne-am alăturat companiei CME, acum doi ani, am întreprins absolut toate acţiunile necesare pentru a redresa compania, iar această etapă de redresare poate fi considerată încheiată. Creşterea veniturilor şi diminuarea semnificativă a costurilor companiei au dus la şapte trimestre consecutive de creştere a marjei OIDBA, de la an la an."
Pierderi uriaşe pe vremea lui Sârbu
Adrian Sârbu a ocupat funcţia de preşedinte al board-ului şi director executiv al CME din 2009. Anterior, începând cu 2007, acesta a ocupat funcţia de preşedinte şi director de operaţiuni. Sârbu a ajuns în funcţiile de conducere ale CME după ce PRO TV, companie fondată de el în 1995, a fost cumpărată de către CME.
Compania a avut rezultate financiare proaste în ultimii ani, pe fondul scăderii veniturilor din publicitate.
Rezultatele la jumătatea anului ale CME arată pierderi nete de 150 de milioane de dolari, la venituri nete de 317 milioane de dolari. În 2012, CME a înregistrat pierderi de 546,4 milioane de dolari, la venituri nete de 772 de milioane de dolari.