Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Sectorial Transport (AMPOST) şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) au semnat două contracte de finanţare pentru modernizarea unor sectoare din DN24, DN24B şi DN1H, cu o valoare totală de 1,12 miliarde lei. Cel mai mare contract de, 633,05 milioane de lei, fără TVA, vizează modernizarea DN 24, limita de judeţ Galaţi-Vaslui-Craşna şi DN 24B, de la Craşna la Albiţa. Din valoarea tot
Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Sectorial Transport (AMPOST) şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) au semnat două contracte de finanţare pentru modernizarea unor sectoare din DN24, DN24B şi DN1H, cu o valoare totală de 1,12 miliarde lei.
Cel mai mare contract de, 633,05 milioane de lei, fără TVA, vizează modernizarea DN 24, limita de judeţ Galaţi-Vaslui-Craşna şi DN 24B, de la Craşna la Albiţa.
Din valoarea totală a proiectului, 370,63 milioane de lei constituie finanţare nerambursabilă acordată de Comisia Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regională, restul sumei fiind asigurată de la bugetul de stat.
„Prin implementarea acestui proiect se va asigura reabilitarea a 94,71 kilometri de drum naţional, construirea a nouă poduri noi, reabilitarea a 16 poduri existente, precum şi reabilitarea unui pasaj. Prin acest proiect se urmăreşte, în principal, reducerea timpului de călătorie a autovehiculelor, de la limita de judeţ Galaţi-Vaslui la Albiţa, de la 98 de minute la 76 de minute şi reducerea numărului de accidente rutiere cu 20%”, se arată într-un comunicat al CNADNR, remis, vineri, agenţiei Mediafax.
Lucrările vor începe în octombrie şi se vor finaliza în aceeaşi lună din 2012, urmând apoi o perioadă de „notificare a defectelor”, între noiembrie 2012 şi noiembrie 2014.
Cel de-al doilea contract, de 488,071 milioane de lei, vizează modernizarea DN1 H Zalău-Aleşd (judeţele Sălaj, respectiv Bihor) în perioada septembrie 2010-septembrie 2012, intervalul de notificare a defectelor fiind până în septembrie 2014.
Din valoarea contractului, 287,8 milioane lei reprezintă finanţare nerambursabilă de la Comisia Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regională, restul sumei fiind asigurată de la bugetul de stat.
„Prin implementarea acestui proiect se va asigura reabilitarea a 69,33 km de drum naţional, construirea a trei poduri noi şi reabilitarea a patru poduri existente. Prin acest proiect se urmăreşte, în principal, reducerea timpului de călătorie a autovehiculelor, dintre Zalău şi Aleşd, de la 99 minute la 77 minute şi reducerea numărului de accidente rutiere cu 20%”, se arată în comunicat.
Contractele au fost semnate la 29 ianuarie şi respectiv 9 februarie.
Prin POST, România are la dispoziţie fonduri de 4,7 miliarde de euro în perioada 2007-2013.
SURSA: Mediafax