CNADNR a semnat contractele pentru construcţia loturilor 2 şi 3 ale autostrăzii Lugoj-Deva, atribuite în luna mai asocierii italiene Salini - Secol, respectiv unui consorţiu care reuneşte o firmă a omului de afaceri Theodor Berna, două companii din Spania şi una din Olanda.
Unul dintre contracte a fost semnat vineri, iar celelalt luni, scrie
Lotul 2 a fost atribuit asocierii italiene Salini – Secol, lotul 3 consorţiului Teloxim Con SRL (controlată de omul de afaceri Theodor Berna) – Comsa SA (Spania) – Aldesa Construcciones SA (Spania) – Arcadis Eurometudes SA (Olanda).
La Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) au fost înregistrate, în luna mai, contestaţii formulate de Spedition UMB şi Strabag referitoare la procedura de atribuire a contractelor de proiectare şi execuţie a loturilor 2 şi 3.
CNSC a respins ca nefondate contestaţiile şi a dispus continuarea procedurilor de atribuire. Împotriva acestei decizii au fost formulate plângeri la Curtea de Apel, acestea fiind de asemenea respinse de instanţă.
CNADNR estima anul trecut costuri de puţin peste un miliard de lei, fără TVA, pentru fiecare lot.
În 2011 CNADNR a selectat consorţiul Tirrena Scavi-Societa Italiana per Condotte d’Acqua- Cossi Construzioni pentru primul lot al autostrăzii, iar în august 2013 administratorul reţelei de transport a semnat cu asocierea Tehnostrade – Spedition UMB, companii controlate de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, contractul pentru proiectarea şi construcţia lotului 4.
Autostrada Lugoj – Deva face parte din Coridorul IV paneuropean, care începe în Germania şi se continuă pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. În România, traseul trece prin Nădlac, Arad, Deva, Orăştie, Sibiu, Bucureşti, Feteşti şi Constanţa, ruta continuând până la Istanbul.