Comunicatul reaminteşte faptul că noul termen estimat pentru darea în trafic a tronsonului de autostradă este anul 2021.
Contractul de lucrări pentru autostrada Sibiu – Piteşti va fi finanţat din Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014 – 2020.
'Având în vedere importanţa proiectului autostrăzii Sibiu-Piteşti, CNADNR SA a supus dezbaterii publice pentru prima dată un proiect de infrastructură rutieră la faza de SF (studiul de fezabilitate – n.r.) privind alegerea variantei optime de traseu. Acest demers a avut drept scop cunoaşterea şi eliminarea eventualelor probleme de mediu, geomorfologiei terenului, arheologice, care ar putea conduce la modificări ale proiectului. Stadiul actual al proiectului este cel al selecţiei alternativelor de traseu. Varianta optimă de traseu va rezulta în urma Analizei Multicriteriale, în baza criteriilor aplicate variantelor studiate, respectiv criterii tehnice, de mediu, socio-economice şi financiare', precizează documentul citat.
Potrivit acestuia, CNADNR a organizat dezbateri publice cu privire la acest subiect în cele trei judeţe interesate, respectiv Vâlcea (23 noiembrie 2015), Argeş (26 noiembrie 2015) şi Sibiu (3 decembrie 2015).
Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, a declarat, la sfârşitul lunii februarie, la PRO TV, că noul termen pentru deschiderea în totalitate a autostrăzii Piteşti – Sibiu este anul 2021, faţă de 2023 cum era iniţial, după ce unitatea special constituită pentru implementarea proiectului a găsit soluţii pentru devansare, în timp ce pentru sectoarele de capăt va fi posibilă folosinţa mai devreme de această dată.
Aproximativ 8.000 de persoane au participat luni la un miting organizat de Sindicatul Autoturisme Dacia (SAD) pentru susţinerea unor obiective de interes naţional, precum urgentarea construcţiei autostrăzii Piteşti – Sibiu.
AGERPRES