După ani de întârzieri, Valea Oltului, o zonă cu probleme aproape în fiecare sezon ploios a intrat în lucrări de reparație. În sfârșit, autoritățile au contractat şi demarat lucrări de refacere a zidurilor barajului Oltului, un pericol pentru localitățile din zonă, iar pe o porţiune de aproximativ şapte km construieşte a treia bandă care va permite depăşirea tirurilor.
De la începutul lunii martie, circulaţia pe Valea Oltului se desfăşoară cu restricţii, pe trei porțiuni de drum, din cauza lucrărilor de consolidare şi reabilitare a drumului naţional.
Compania Națională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a alocat aproximativ 14 milioane euro pentru cel mai tranzitat drum de tirişti şi principala legătură a Capitalei cu vestul ţării. Mai exact, firma Vectra Service SRL primeşte aproximativ 63,10 milioane lei, cu TVA, de la Compania Naţională de Autostrăzi, bani pentru care consolidează şapte km de drum naţional unde construieşte a treia bandă de circulaţie, consolidează un pasaj CF şi întăreşte un viaduct în apropiere de Cozia. „În funcţie de prognoza meteo, lucrările de consolidare efectuate pe Valea Oltului se vor finaliza în aproximativ 30 de zile. Au fost mai multe probleme cu deţinătorii de reţele şi cu mutarea acestora. Au fost identificate situri arheologice şi am avut nevoie de anumite aprobări de la Ministerul Culturii pentru a urgenta finalizarea lucrărilor. Pregătim proiectul tehnic şi licitaţia pentru consolidarea şi reabilitatea a încă 5 km din DN 7, pe două porţiuni. Am identificat o porţiune, în lungime de aproximativ 3 km, unde se vor construi încă două benzi şi încă 2 km unde se constuieşte a treia bandă“, ne-a declarat directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, Cătălin Homor.
Măsuri de protecţie şi consolidare pentru şapte km de drum pe Valea Oltului
Cele mai importante investiţii pentru consolidarea şi reabilitatea drumului naţional 7, care asigură legătura între oraşele Râmnicu Vâlcea şi Sibiu, înseamnă consolidarea zidurilor şi construcţia celei de-a treia benzi pe DN 7, km 239+500 – km 246+230. „Au fost necesare lucrări de consolidare prin ziduri de sprijin în zona de rambleu spre cursul Oltului. Pentru a se evita lucrări sub circulaţie, pe zona de ziduri de sprijin puternic degradate, de pe partea dreaptă, s-a optat pentru soluţia de dublare a acestora cu lucrări noi executate spre cursul Oltului (banda a treia), fără a afecta fundaţia zidurilor existente implicit o destabilizare a corpului drumului. Aceste lucrări de sprijinire au fost executate fără susţineri costisitoare ale terasamentelor, fără a produce deranj suplimentar traficului rutier pe sectorul de drum afectat. Pentru a se executa zidurile de sprijin, de rambleu, cu înălţimi de 5 m şi 6 m, a fost necesară execuţia drumului tehnologic (a treia banda), în vederea execuţiei fundaţiei acestor ziduri de sprijin“, ne-au explicat specialişti din cadrul CNADNR.
Pe cele două sectoare de drum s-au efectuat lucrări de frezarea asfaltului existent pe o grosime de 4-6 cm şi s-a turnat un strat nou de 4-6 cm cu bitum. „Constructorul a executat lucrări la sistemul de colectare şi evacuare a apelor, s-a înlocuit 1800 ml de sanţ dalat şi s-au reabilitat două poduri“, ne-au explicat drumarii.
Al doilea şantier deschis de Compania de Drumuri se află în aproiere de Râul Vadului unde se execută lucrări de consolidare la pasajul CF Sibiu- Râmnicu Vâlcea. „Data estimată de finalizare a acestui obiectiv este 30 iunie. Drumarii au de montat parapetul pietonal fir drept, semnalizare rutieră, rosturi şi rosturile de dilataţie.
CNADNR are nevoie de încă 7,5 milioane pentru un viaduct
Pe lângă cele două proiecte de modernizare a drumului naţional care traversează Valea Oltului, CNADNR gestionează şi consolidarea unui viaduct în lungime de aproximativ 400 m. „Consolidarea viaductului pe DN 7 km 200+615 peste Malul Lacului, la Cozia are ca dată estimată de finalizare 31 iulie. Categoriile de lucrari rămase ca rest, sunt: parapet de tip foarte greu, semnalizare rutieră, rosturi de dilatație. Necesarul suplimentar solicitat pentru finalizarea acestui obiectiv, este de 7,55 milioane lei“, conform specialiştilor CNADNR.
7 km are porțiunea de drum unde se pot efectua depăşiri