„Începând cu această săptămână, Compania a mobilizat pe traseul avizat al autostrăzii Brașov-Bacău, o echipă de specialiști ai CNAIR care, împreună cu reprezentanți ai ocoalelor silvice, verifică „la pas”, în teren elementele necesare pentru realizarea investigațiilor geotehnice.
Urmează să fie stabilite zonele de acces pentru realizarea forajelor și identificate resursele necesare pentru realizarea forajelor. Echipele vor inventaria în teren și condiționalitățile de relief sau de orice alta natură. Toate aceste elemente trebuie să fie cunoscute și cuantificate pentru estimarea unei valori juste, înaintea lansării unei noi proceduri de achiziție publică pentru atribuirea unui nou Contract.
Pentru urgentarea finalizării Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic, în documentația pentru noua procedură de licitație, se vor regăsi inclusiv informațiile deja cunoscute printre care și varianta de traseu finală, identificată deja înainte de rezilierea contractului cu Asocierea Search Corporation S.R.L. – Primacons Group SRL”, a scris, miercuri seară, CNAIR pe pagina sa de Facebook.
Amintim faptul că, recent, ministrul Transporturilor Infrastructurii și Comunicațiilor, Sorin Grindeanu, a postat pe pagina sa de Facebook un mesaj cu privire la lucrările de pe șantierul secțiunii Nușfalău-Suplacu de Barcău din cadrul Autostrăzii Transilvania. Sorin Grindeanu a spus că acestea au ajuns la un stadiu fizic de 28%.
Autostrada Transilvania prinde contur! Lucrările au ajuns la un stadiu fizic de 28%
Sorin Grindeanu a precizat că cel care se ocupă de aceste lucrări este obligat să crească mobilizarea pentru a recupera întârzierile. El a explicat că, până acum, au fost înregistrate întârzieri de 20% față de graficul stabilit în contract.
„Lucrările pe şantierul Secţiunii Nuşfalău – Suplacu de Barcău (Autostrada Transilvania) au ajuns la un stadiu fizic de 28%. Constructorul turc a fost obligat să crească mobilizarea pentru a recupera întârzierile înregistrate până acum (20% faţă de graficul stabilit în contract). În prezent, 462 de muncitori (cu 173 de utilaje) lucrează, în două schimburi, la terasamente şi la structurile podurilor şi pasajelor”, a scris recent Sorin Grindeanu pe contul său de Facebook.
Ministrul Transporturilor a precizat că lucrările le cei 13,55 kilometri au început în luna februarie 2021 și ar trebui să fie finalizate în prima parte a lui 2023. Amintim faptul că acest contract valorează peste 76 de milioane de euro, fără TVA. El a fost semnat în luna septembrie a anului 2020 cu antreprenorul Nurol Insaat Ve Ticaret A.S. De asemenea, contractul pentru proiectare și execuție este finanțat prin POIM 2014-2020.