Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a explicat că porţiunea de 8,6 kilometri dintre A1 (Bucureşti – Piteşti) şi DN 7 (Chitila) este în lucru, iar până la finalul lui 2016 se va putea circula pe patru benzi, dar deschiderea circulaţiei este condiţionată de furnizorii de utilităţi.
Pentru porţiunea de 11,5 kilometri dintre DN 2 (Afumaţi) şi A2 (Bucureşti – Constanţa), în luna noiembrie se face verificarea şi aprobarea proiectului tehnic, acestea fiind urmate de întocmirea documentaţiei de licitaţie. Licitaţia pentru execuţia lucrărilor va fi lansată în luna decembrie 2016, iar termenul estimat de finalizare a întregului proiect este semestrul II din 2017.
În ceea ce priveşte inelul de sud al Centurii Bucureşti, cuprins între A1 (Bucureşti – Piteşti) şi A2 (Bucureşti – Constanţa), va fi implementat în două etape, precizează CNAIR.
Astfel, pentru sectorul 1, de 22,5 kilometri, cuprins între A1 şi DN 5 (Bucureşti – Giurgiu), procedura de licitaţie va fi demarată în noiembrie 2016, iar începerea proiectării este estimată pentru luna mai 2017 (cu o durată de 5 luni). Lucrările ar putea demara în luna octombrie 2017, cu o durată de execuţie de 18 luni.
„Sector 2 – 9,4 km: între DN 5 – A2. Pe acest sector, proiectul va continua în funcţie de soluţia dată de experţii colaboratori ai BEI – European Investment Bank (Banca Europeană pentru Investiţii), după analiza multicriterială, în baza acordului semnat cu Ministerul Fondurilor Europene. Raportul final va fi predat Companiei Naţionale de Administrare a Investiţiilor Rutiere (CNAIR) în termen de 5 luni (până la 1 mai 2017). Soluţia recomandată va dicta termenul pentru proiectare şi execuţie”, spune CNAIR.
Potrivit unui comunicat al CNAIR, şeful companiei de drumuri a efectuat miercuri o vizită pe şantierele autostrăzii A3 (Bucureşti – Borş – n.r.), Centura Bucureşti şi drumul naţional DN 5 (Bucureşti – Giurgiu n.r.), pentru a vedea stadiul lucrărilor şi ritmul în care se desfăşoară acestea.