Update: Compania Naționala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a revenit miercuri cu precizări privind închiderea traficului pe Podul Prieteniei, Giurgiu – Ruse.

Traficul va fi închis de către drumarii bulgari pe câte o bandă pentru reparații. Circulația se va desfășura alternativ pe cealaltă bandă.

„Din informațiile pe care le avem, autoritățile bulgare au decis să reabiliteze secțiunea de pod care este în administrarea acestora. Am fost informați că pentru reparații, drumarii bulgari vor închide câte o bandă și se va circula alternativ pe cealaltă banda”, a transmis CNAIR.

Podul de la Giurgiu-Ruse se închide pentru reabilitare

Podul de la Giurgiu-Ruse, administrat în comun de România și Bulgaria, va fi închis pe partea bulgară pentru lucrări de reabilitare, timp de două luni, începând cu 9 iulie.

Anunțul a fost făcut miercuri de către directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, într-o conferință de presă.

Partea bulgară nu a acceptat modificarea perioadei de închidere

Podul de la Giurgiu-Ruse este administrat de CNAIR pe partea românească și de compania bulgară de drumuri pe partea bulgară. Cristian Pistol a menționat că partea bulgară consideră necesară închiderea totală a zonei pe care o administrează, începând cu 9 iulie, ceea ce va afecta semnificativ traficul de marfă și turistic între România și Bulgaria. Încercările părții române de a amâna sau modifica perioada de închidere nu au fost acceptate de omologii bulgari.

Pistol a confirmat că podul va fi închis complet și nu doar pe o bandă, ceea ce va impune utilizarea rutelor alternative, inclusiv transportul cu bacul și celălalt pod de la Calafat-Vidin. De asemenea, există posibilitatea utilizării legăturilor din Călărași, tot cu bacul.

„Podul de la Giurgiu-Ruse este administrat dual, pe jumătatea românească de către CNAIR, iar pe jumătatea bulgărească de compania lor de drumuri. Noi am avut mai multe discuţii cu partenerii bulgari. Dânşii consideră necesar să înceapă închiderea totală a zonei administrate de ei începând cu 9 iulie, lucru care creează un mare inconvenient traficului de marfă şi turistic care se realizează între România şi Bulgaria.

Am încercat să decalăm, să schimbăm perioada în care se va închide podul, dar partea bulgară nu a agreat o astfel de abordare. Sunt alte rute alternative, inclusiv cu bacul, celălalt pod de la Calafat-Vidin – şi mai avem legăturile din Călăraşi, tot cu bacul. Podul va fi închis complet, nu se va folosi timp de două luni, aşa cum a anunţat partea bulgară, însă vom vedea cât vor dura aceste lucrări”, a afirmat Pistol.

Sorin Grindeanu confirmă că omologii bulgari nu au acceptat decalarea lucrărilor

În timpul închiderii, CNAIR va efectua lucrări de întreținere pe partea română a podului de la Giurgiu-Ruse, însă acestea nu vor necesita oprirea circulației. Pistol a subliniat că, deși partea română a reabilitat deja podul, se vor profita de închidere pentru a efectua lucrările necesare de întreținere.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a subliniat dificultatea de a negocia cu omologii bulgari, care nu au acceptat decalarea lucrărilor.

„Important este să ai şi cu cine discuta. Colegii mei au încercat să aibă această discuţie cu omologii din Bulgaria. Din păcate, aşa cum a spus domnul Pistol, n-au acceptat decalarea lucrărilor şi n-au acceptat altceva”, a adăugat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Grindeanu și Cristian Pistol au verificat miercuri stadiul lucrărilor la mai multe obiective de investiții rutiere, inclusiv autostrada A0 Nord, lotul 3, și autostrada A0 Sud – Centura București, loturile 1 și 3. După aceste verificări, ministrul a susținut o conferință de presă în care a abordat și subiectul închiderii podului de la Giurgiu-Ruse.